WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 43 HAWAII

- Nehe? Skrek hon.
Jag gick ut i korridoren och stängde igen dörren för att Emmy inte skulle vakna.
- Vad är det du vill? Sa jag och tittade på henne.
- Jag vill ha dig, jag vet att du älskar mig.
- Men för i helvete Jasmine, hur många gånger ska jag behöva förklara det här?!?! Jag hann inte prata klart för plötsligt känner jag Jasmines läppar mot mina. Det konstiga var att jag inte avsluta kyssen direkt heller, utan det var hon som gjorde.
- Ring mig, sa hon och gick iväg.
Helvete.. helvete helvete helvete.. Hur ska det här gå?!




JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag vaknade nästa morgon av att Emmy stod i duschen, jag drog täcktet över mig för ljuset gjorde ont. Jag hade sån himla huvudvärk. Fast jag måste ju göra frukost.. Jag reste på mig och tog på mig min morgonrock och sen gick jag ut i köket och tog en alvedon. Sen tog jag fram bacon, ägg, rostbröd och kokade te.
Precis när allt blev klart kom Emmy ut i köket med morgonrocken på sig och en handduk runt håret.
- Godmorgon, sa hon och log stort.
- Godmorgon, mumlade jag fram.
- Har du tagit en alvedon? Jag mådde mycket bättre efter jag tog en, sa hon och log igen.
- Din röst.. Ekar i mitt huvud, sa jag och försökte le.
- Har du gjort frukost? Sa hon och himlade med ögonen.
- Ja precis, det har jag gjort, sa jag och log eftersom huvudvärken började släppa lite.
Vi satte oss ner och åt, Emmy prata på om hur roligt hon hade igår. Och vilka snälla människor Miley och Selena var.
- Du Emmy?
- Ja, varför låter du så allvarlig helt plötsligt?
- Igår.. När du hade somnat, då knackade det på dörren.. Det var Jasmine, hon skrek så mycket på mig att jag var tvungen att gå ut och stänga dörren. Hon sa ungefär "Jag vet att du älskar mig, du vill ha mig" Då svarade jag "Hur många gånger ska jag behöva förklara för dig att det är Emmy jag älskar!" Sen hann jag inte prata klart.. För hon kysste mig.. Sa jag och svalde hårt. Jag tittade upp på hennes ansikte och såg hur hennes leende försvann.
- Kysste du henne, eller kysste hon dig? Sa hon tyst.
- Hon kysste mig... Men jag avslutade den, sa jag tillbaka.
- Lovar du?
- Ja, jag vill inte såra dig, jag älskar dig Emmy.
- Okej.. Dåsa, sa hon och började le igen. What?! Det var konstigt..
- Menar du.. Att jag är förlåten?
- Absolut, bara du inte gjorde nånting och avslutade den, så förstår jag. Jag vet ju hur hon är.
- Jo. Juste, sa jag och skrattade.
- Förresten, jag kan inte fatta att vi åker hem i övermorgon! Det suger, jag vill vara kvar här.. Sa Emmy och tittade på mig.
- Jo.. Det har varit en.. Härlig resa, men ändå inte, sa jag och log. Hon tittade på mig och skrattade lite, sen fortsatte vi att äta. Helt plötsligt ringde min telefon, och jag tittade på displayen och såg bilden på mamma.
- Hej mamma!
- Justin?! Jag har fått hem två räkningar, en för skadestånd och sedan en för att ni trängde er in på privat mark?! Vad händer där borta?! Sa hon argt.
- Ehm, vi.. Hade vattenkrig på hotellrummet, sen hyrde vi en båt och åkte ut med den, och då stod vi på privat mark som sagt.
- Jaha..? Och hur ska jag kunna betala det här?!
- Mamma, ta pengar från mitt kassarskåp!
- Jaja.. Och förresten, vad är det jag läser i tidningarna.. Emmy är död?
- Nej. Eller jo, eller va?
- Ja det står så.
- Hon drunknade när vi var med båten.. Hon fasnade i ett nät när hon var ute och simma och vi solade på båten, sen kom det en manet och hon blev bränd på benet, ehm.. Så låg hon på sjukhus i två dagar, men hon är bra nu. Förutom att hon har lite nedsatt hörsel, men inte mycket...
- VA?! NI SKULLE JU TA DET FÖRSIKTIGT!
- Men.. Mamma bli inte arg.
- Jag är inte arg! JAG ÄR OROLIG FÖRSTÅR DU VÄL?!
- Jag förstår det.. Men.. Ah.
- Ge telefonen till Emmy nu!

EMELIES PERSPEKTIV:

Jag satt och tittade på Justin när han pratade med sin mamma, hon lät inte glad. Och helt plötsligt ville hon prata med mig.
- Ja det är Emelie.
- Hej gumman! Hur är det? Sa hon och lät orolig.
- Jodå, väldigt bra faktikst, vi hade en gala igår, för mig! Det var röda mattan osv..
- Jo jag har läst det, om din nya låt! Den är bra!
- Tack Pattie!
- Jag ville bara höra hur det var med dig. Men hur tog Justin det hela egentligen? Sa hon och lät orolig igen. Jag tittade på Justin och vinkade att jag skulle gå ut på balkogen och prata. Jag gick ut och stängde dörren.
- Han tog det inte bra, han fick en blackout och minns ingenting bara att vi kom tillbaka till stan med båten och Ryan bar mig till ambulansen, han ska tydligen ha suttit kvar på bryggan i nästan ett dygn tills han gick till hotellet och drog för alla gardiner och la sig och sov, grät och sov. Han hade inte ens ätit, när jag kom hem grät han i sömnen, och han trodde att han var död först. När jag kom, men.. Ja, det var jobbigt, det var det.
- Nej men gud... Sa Pattie tyst.
- Men Pattie, vi kommer hem i övermorgon! Justin mår bra, jag lovar dig. Jag tar han om honom, jag älskar verkligen honom.
- Tack gumman. Han älskar dig med, och det gör jag också! Du är godhjärtad. Jag måste.. Samla tankarna nu, vi hörs sen! Hejdå.
- Ja, det gör vi! kram på dig.

Jag kom in och såg att Justin stod och plockade undan allting.
- Vad ska vi göra idag? Sa jag och log.
- Jag vet inte.. Bada, sola?
- Ja! Det låter bra.. Sa jag och sprang för att sätta på mig min bikini. Jag valde min svarta bikini och sedan tog jag på mig ett par shorts. Jag pakade ner grejer som man behöver, som musik och kokosoljan! Sen ringde jag Klara och bad henne ta med dom andra ner till stranden, hon sa okej och sen la vi på. Sen gick jag ut till Justin igen,
- Jag är klar! Vi tar disken sen, och förresten är vi på hotell så det fixar dom! Sa jag och log.
- Jaja.. Sa Justin och skrattade lite. Han packade ner frukt och juice sen sprang han och tog på sig sina badbyxor och så gick vi till stranden.
Det var egentligen inte så mycket folk alls, eller jo. Men bara vuxna nästan. Vi la oss i mitten och efter en stund kom Christian och dom andra.
- TJOOOOOOHOOO! Skrek Ryan som en tant.
- Du låter som en tant Ryan, skrek Justin.
- Hhahahahaahah! Ja det gjorde han, sa Klara och la fram sin handduk. 
Vi låg på stranden och pratade en stund och tog massor med bilder, det var mysigt. Det kom fram fans då och då och ville ta bilder. Det gjorde inte så mycket, det var bara mysigt.
- Jag älskar dig gumman, sa Justin och log. Sedan sprang vi ner till vattnet allihopa.


VAD HÄNDE MED KOMMENTARERNA? ;(

Kommentarer
Postat av: Anna

jättebra! :D

2010-12-30 @ 18:26:06
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Neejra<3'

Meera

2010-12-30 @ 18:44:39
Postat av: Johanna/Moonlight

JAG KOMMENTERAR FORTFARANDE!!!!! Du är hur duktig som helst på att skriva, och det har jag sagt för tror jag??^^ om nt säger jag det nu :D

mer,mer, den äger!!!

2010-12-30 @ 18:44:55
Postat av: Anonym

mera mera mera mera!!!! :D

2010-12-30 @ 18:55:38
Postat av: Grisen <33

meeer!! dy är såå j*vla duktig på att skriva!!! :D <3333 MEEEEER!! <33333333

2010-12-30 @ 19:45:42
Postat av: elle

AWESOME !!!!! MEEEEER I KVÄLL !!

2010-12-30 @ 20:47:38
Postat av: cajsa

awesome! mer :)

2010-12-30 @ 21:07:10
URL: http://snicks.blogg.se/
Postat av: Anonym

meer snälla! :DDDDD

2010-12-30 @ 21:17:48
Postat av: louise

har inte hunnit läsa så mycket dom senaste dagarna men nu har jag läst dom ja inte har läst, haha! superbra skrivet på alla:D men mer kärlek..♥

2010-12-30 @ 22:40:40
URL: http://lllouiiiseee.blogg.se/
Postat av: Angie

det måste hända lite mer både typ sex och man kanske skulle få komma in lite i dom andras liv (Klara, nattis, christian och ryan) men annars är du sjukt duktig!!! <3

2010-12-30 @ 23:27:33
Postat av: itsabieberstory

jag tycker den är jätte bra :) lite mer drama ;) läs gärna våran justin-novell blogg.

2010-12-31 @ 00:00:08
URL: http://itsabieberstory.blogg.se/
Postat av: Laura

Meer :D

2010-12-31 @ 00:05:34
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Pamela

Älskar den här bloggen!!!! kan inte sluta läsa den! :D

2010-12-31 @ 00:26:58
Postat av: Julia

jättebra mer

2010-12-31 @ 10:59:43
Postat av: Julia

BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST! :D

2010-12-31 @ 12:49:35
Postat av: Michelle

mer :D

2010-12-31 @ 13:41:41
URL: http://michelleveronasjoo.blogg.se/
Postat av: sabrina

meeeer hahah skit bra ;)

2010-12-31 @ 14:19:49
Postat av: Julia

sjukt bra! :D läängtar tills nästa!! :D

Jag tycker att jasmine ska vara med oftare ;D

2011-01-01 @ 16:42:07
URL: http://juliavirta.webblogg.se/
Postat av: therese

GASH ERA AVSNITT ÄR AWSSOMME, HAR STRÄCKLÄST HELA KVÄLLEN! :)

2011-01-01 @ 22:39:24
URL: http://thessiess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0