WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 79

- Jag älskar dig Emelie Bieber, viskade jag i hennes öra när människorna stod upp och applåderade.





JUSTINS PERSPEKTIV:

När vi kom in i rummet som jag tidigare var i innan jag gick ut till altaret så slog jag händerna om Emmy, hon såg så lycklig ut. Och vacker dessutom.

- Gud vad vacker du är i den där klänningen, du får aldrig ta av dig den, viskade jag samtidigt som jag kysste henne.
- Nehe, hur tänkte du att vår bröllopsnatt skulle gå till då? Du kankse tänkte att vi skulle spela fia med knuff? Sa hon och blinkade med ena ögat samtidigt som hon skrattade.
- Dummer, nej... Du har rätt, du får ta av dig den, nu om du vill, sa jag och bet mig i läppen.
- Jag ska faktikst det, eller på hotellet. Vi måste hem innan efterfesten börjar, folk har redan börja åka dit, sa hon och tittade ut genom fönstret.
- Ja juste, sa jag och ringde till mamma som stod utanför för att säga hejdå till alla, onödigt men hon är så.

När vi kom utanför kyrkan så glömde vi bort att folk skulle kasta ris på oss, av någon anldening. Så vi stod där som fån eftersom vi hade så mycket ris som kom kastat mot oss att vi inte ens såg vilka som fotade var och när. När allt var slutkastat gjorde vi en snabb intervju med en tidning som var där sedan åkte vi iväg mot hotellet igen. När vi stod i hissen så stod Emmy och dagdrömde, jag tittade in i spegeln och såg på oss. Vi såg ut som ett riktigt par nu. Jag tittade ner på min vänsterhand och såg de två guldringarna sitta där, när jag såg dom gick det ett lyckorus genom hela kroppen. Jag tittade upp på Emmy och log.

- Vad är det? Varför ser du så glad ut? Sa hon och skrattade lite.
- Kolla på våra händer, sa jag och tog hennes vänsterhand och la på min vänsterhand.
- Alltså.... Vi är gifta nu! Sa hon och lös upp. Jag är en bieber!
- Jag vet, det är sjukt. Jag älskar dig Emelie Ste.. Nej juste, Bieber! Sa jag och skrattade.

EMELIES PERSPEKTIV:

När vi kom upp på hotellrummet skulle jag bara byta om och sminka om mig, eftersom min mascara runnit i kyrkan under löfterna. Jag gick in på toaletten och tvätta bort sminket, sedan satte jag på mig eyeliner och mascara. Efter det släppte jag ut mitt hår från alla små vita pälor, och lät det hänga lockigt så som det var. När jag tog av mig klänning så kände jag en stark spark, nu hade han vaknat. Det var så jobbigt när han var vaken, speciellt nu när det bara var två månader kvar.
När jag äntligen fått av mig klänningen så kom jag på att jag glömt min "festoutfit".

- Justin? Kan du komma med mina andra klänning.
- Kommer!

Tre sekunder senare kom han in med klänningen och log. Han hade redan bytt om från sin kostym till jeans och en vit t-shirt. Han kan klä sig enkelt men endå se så elegant ut.

- Skynda dig vi måste åka, sa han och gick ut.
- Ja, jag kommer! Sa jag precis när jag fått igen klänningen.

JUSTINS PERSPEKTIV:

När vi äntligen kommit fram till festen så var den redan i full gång utan oss. Caitlin, Christian, Ryan, Nattis och Klara stod kvar på röda mattan och väntade på oss samtidigt som papparazzisarna fotograferade dom. Så fort vi öppna bildörren vände sig papparazzisarna emot oss istället. Vi log och gick hand i hand upp mot Caitlin och dom. De kom springandes och kramade oss. Det kändes underbart.

- Kom nu, alla är där inne. Dom från Twilight, dom från Gossip Girl, Brad Pitt, Angelina Jolie, Megan fox osv.. Alla du kan tänka dig! Sa Caitlin och drog med oss in.
När vi kom in så hade dom faktikst rätt, alla var där. Det var helt sjukt. Katie kom fram med sin man och hälsade och kramade oss. Hon var så stolt sa hon. Emelie och jag bara stod och log som fån. Vi hade ingeting att säga, vi var fortfarande inne i hela grejen att vi verkligen gift oss!

EMELIES PERSPEKTIV:

När Katie gått så kände jag armar runt mig och någon som skrattade. Jag vände mig om och där stod Miley!

- Hej Gumman! Sa hon när jag vänt mig om.
- Nej men hej! Gud vad jag saknat dig, vad länge sen det var! sa jag och gav henne en ordenklig kram.
- Ja jag har saknat dig med! Har inte ens sett din mage! Herregud hur lång tid är det kvar? Du är jätte fin!
- Det är två månader, så inte alls lång tid kvar. Tack du med!
- Åh gud var roligt! Gud vad fina löften ni skrivit förresten, jag började gråta! Och dina låtar är grymma! Jag är stolt över dig! Sa hon och log stort igen.
- Tack Miley! Det värmer, vem är du här med? Sa jag och tittade runt.
- Jag är här med alla, haha! Nej men jag kom hit med Selena och Demi faktikst! Men måste kila, vi springer nog på varandra senare ikväll. Hälsa Justin.

Och så var hon borta, vadå hälsa Justin? Jag vände mig om och såg att han inte stod kvar vid min sida. Caitlin och dom var också borta. Vad nu? Jag började gå runt och leta men blev avbruten ganska ofta av människor som kom fram och hälsade och ville känna på magen och grattade.
När jag gått runt i en evighet så hörde jag min och Justins låt "When I Look at you." Jag började titta mig omkring och helt plötsligt går alla åt sidan och en strålkastare riktas mot mig. Jag tittade fram mot den öppna ytan och såg Justin stå där och le. Han vinkade åt mig och komma, jag log och gick mot honom.

- Vår första dans, du vet. Med våran låt och allt, viskade han när han lagt händerna runt mina höfter.
- Det hade jag totalt glömt bort, sa jag när vi börjat dansa.
- Det förstod jag, haha! Men du?
- Ja?
- Jag har en överraskning sen, sa han och jag kände hur han andades in i mitt öra.
- Justin, du skämmer bort mig alldedes för mycket! Sa jag och log in i hans mjuka bröst.
- Äh, det är meningen, jag älskar dig, sa han och tog huvudet bort från min sida och tittade på mig, sedan kysste han mig.
Helt plötsligt var låten slut och folk applåderade.

- Kom nu! Vi ska skära tårtan, sa han och drog mig i armen.
Vi gick fram till ett bord och ut kom den största brölloptårtan jag sett, hög som ett hus och bred som en lastbil. Jag började skratta när jag såg den och jag hörde att människorna runt omrking gjorde det också.

- Du börjar! Sa jag nervöst när vi väl ställt oss brevid den.
- Dummer, vi gör det tillsammans.

Jag log och tog tag i tårtspaden jag med, vi tröck sakta igenom tårtan, sedan gav han mig en bit och jag honom. Jag tog en tårtbit och kletade in i hans ansikte, sedan började jag skratta.

- Förlåt! Hahahahaha! Men titta på dig! Sa jag och vek mig dubbel av skratt. Innan jag visste ordet av så hade jag tårta i hela ansiktet. Blixtrarna från kamerorna blixtrade men det brydde jag mig inte om, jag bara skrattade som aldrig förr.
- Aw vad söt du är! Sa Justin och kysste bort tårtan från min näsa.

JUSTINS PERSPEKTIV/NÅGRA TIMMAR SENARE:

När vi bestämde oss för att lämna festen så gick vi först och sa hejdå till dom vi orkade, det var så sjukt mycket folk.

- Jag kommer snart! Gå ut till bilen du, sa jag till Emmy och kysste henne. Hon nickade och tog nyckeln.

Jag sprang bort till Caitlin och dom som satt i en soffa. När jag kom fram log dom stort.

- Kom till den här adressen om en timme, jag skickar ett privatflyg, sa jag och skrev ner den på ett papper.
- Okej..? Sa Ryan fundersamt.
- Tro mig bara, sa jag och blinkade med ögat. Sen sprang jag ut till bilen.

EMELIES PERSPEKTIV:

När jag kom till bilen så satte jag på en skiva, bara för att lugna ner mig lite, det hade varit en galen kväll/natt. Klockan var redan halv två på natten. När jag tröck på play spelades min skiva upp. Jag skrattade lite för mig själv men sedan fortsatte jag lyssna. Helt plötsligt öppnades dörren och jag röck till.

- Blev du rädd? Förlåt babe, sa Justin när han satte sig bakom ratten.
- Ingen fara, sa jag och log.
- Lyssnar du på dig själv? Sa han och blinkade med ögat när han körde ut från parkeringen.
- Men den skivan var i, så jag tänkte att jag kunde lyssna, sa jag och log stolt.

Han log bara till svar och fortsatte köra. När vi kört onormalt länge så var jag tvungen att fråga vart vi skulle.

- Vart ska vi egentligen? Sa jag undrande.
- Det får du se, vi ska till New York iallafall.
- Från Italien?! Sa jag och höll på och tappa andan.
- Nej, eller jo. Men just nu är vi påväg till en privat flygplats för att åka mitt privatflyg, väskorna är redan där, dit vi ska alltså.
- Okej..... Alltså, vart ska vi?! Sa jag och tittade på Justin med stora ögon.
- Du får se! Sa han och stannade bilen.

Vi klev ur och gick ut på ett stort fält, lite längre bort stod Justins privatflyg. Vi gick bort till det och gick in, sedan gick jag upp för jag tänkte att jag skulle sova bort tiden lite.

- Vad ska du göra? Sa Justin när han såg mig gå upp för trappan.
- Sova det lär ju ta ett tag, sa jag och log.
- Nej, bara en halvtimma med privatflyg, sa Justin och blinkade med höger öga.
- Då kan jag sova en halvtimma, sa jag och blinkade tillbaka.

EN STUND SENARE:

Jag vaknade av att Justin petade på mig, jag ryckte till och satte mig upp.

- Vi är framme, sa han och kysste mig på kinden.
- Redan? Sa jag och gäspade.
- Ja! Kom nu, sa Justin och var otroligt nervös/exalterad.

Jag reste på mig och gick ner för trappan och sedan ut ur flyget, när jag kom ut stod det en fet stor Porsche där. En vit, familjebil.

- Justin det där är inte din Range Rover?
- Nej det där är en Porsche, sa han och log stolt.
- Har du köpt en till bil, du har ju två?! Sa jag och gapade.
- Ja, jag har två. Men du har ingen, sa han och kysste min panna.
- Va? Vad menar du? 
- Det är din födelsedagspresent, du fyller 16 om 10 dagar.
- Men Justin.. Du sa ju att du inte skulle köpa en bil åt mig? Vänta.. HAR JAG EN PORSCHE?! Skrek jag helt plötsligt.

Jag sprang fram till bilen och kände på motorhuven, den var så stor och biffig så jag knappt kunde för den var så hög. Jag slet ut dörren och såg det fina läder sätena, jag satte mig ner bakom ratten och kände mig som kung över världen, helt plötsligt öppnas passagerar dörren och in kliver Justin och sätter på sig bältet.

- Vad gör du? Jag får inte köra! Sa jag nervöst.
- Jo, övningsköra, jag frågade dom där jag tog mitt körkort för en vecka sen och dom sa att det var okej att du körde, bara jag satt brevid.
- Hur länge har du planerat det här? sa jag förvånat.
- Länge, jag fick beställa den här bilen, den har inte kommit ut någonstans, du är den första som har den. Det är Porsches nyaste modell, kom ut för nån vecka sen men det släpps inte förän nästa år i sommar alltså.
- Du skämtar?! Det måste varit hur svårt som helst att få tag på? Och kostat hur mycket som helst, Justin.. Jag kan inte ta emot det här!
- Jo, det kan du. Du är värd det älskling, starta bilen nu och åk till den här platsen, sa Justin och slog in nånting i en GPS.
- Inbyggd GPS?! sa jag förundrande.
- Ja kolla baksidan på huvudstödet då, sa Justin och log.

Jag gjorde som han sa.

- INBYGG TV!? TVÅ STYCKEN?! Herregud.. Sa jag chokerande. Justin bara log åt mig.

Efter en stund av övertalning så startade jag bilen, jag blev nästan rädd först, herregud!

- Är det turbo också?!
- Klart, sa Justin och log stolt.
- Du kommer ju sno min bil, sa jag och lät överbeskyddande.
- Din bil, du ville ju inte ha den nyss? Sa Justin och blinkade med ögat.
- Det har jag aldrig sagt, sa jag och körde iväg.
- Växla till tvåan, sa Justin försiktigt.
- Jag vet Justin, jag har kört bil förut.

Jag var egentligen grym på och köra bil, hade övingskört hela tiden i Svergie så jag visste exakt hur man gjorde, fast det visste ju inte Justin om. När jag lyssnade vart vi skulle så sa GPS att vi skulle upp på motorvägen, när vi kom upp så gasade jag på, inte lite heller, jag kollade på hastighetsmätaren och såg att jag nästan körde 200km/H. Jag bromsade sakta ner och började skratta.

- Hur kan du köra bil såhär bra? Du skrämmer mig när du kör såhär fort, sa Justin som satt och höll i sig i sätet så knogarna vitnade.
- Haha, körde mycket i Svergie, ta det lungt förresten. Du kör ju alltid för fort. Nu får du lita på mig, sa jag och gasa på igen. Han nickade bara sakta men sedan slappnade han av.

När jag skulle svänga av så saktade jag självklart ner, sedan körde jag av mot Manhattan?! Jag fortsatte lyssna på vart vi skulle, jag körde igenom New York bort mot utkanten av stan, men ändå nära stan. Jag körde upp för en lång backe och sedan var jag tydligen framme, jag stängde av motorn såg en stor grind.

- Nej, starta, tryck på den där knappen, sa Justin och visade en knapp.

Jag startade motron och tröck på knappen, helt plötsligt öppnades grindarna sakta.

- Justin vad är det här?
- Kör upp här nu, sa han och pekade.

Jag körde upp för en uppfart och sedan sa Justin åt mig och stanna, jag gjorde som han sa och när jag väl såg vad det var för nånting så höll jag på och tappa andan, för andra gången idag!

- Välkommen hem, sa Justin och kysste mig.

Nu är jag äntligen igång igen, det kommer fler episoder som vanligt, regelbundet. Alltså, jag skriver 1-2-3 i morgon. Vi får se hur mycket ideér jag har ;)
KOMMENTERA.

Kommentarer
Postat av: Novellblogg

följ varandra via bloglovin? :)

2011-07-12 @ 09:15:34
URL: http://absolutalina.webblogg.se/
Postat av: elin

åhh :') underbart !!

2011-07-12 @ 12:40:37
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: Novellblogg

sv: okej :D

2011-07-12 @ 15:16:02
URL: http://absolutalina.webblogg.se/
Postat av: Emma Bieber

meer gud vad jag har längtat på uppdatering

2011-07-15 @ 21:28:54
Postat av: J

Awesome! :)

2011-07-18 @ 00:56:42
Postat av: The vow - Ny bieber story

JÄTTEBRA :D

2011-07-20 @ 19:01:06
URL: http://thevow.blogg.se/
Postat av: The vow - Ny bieber story

bra blogg:D

2011-07-20 @ 19:03:48
URL: http://thevow.blogg.se/
Postat av: ♥ i ♥

Riktigt bra blogg , den är underbar <3

2011-08-15 @ 12:06:03
URL: http://alwayswithme.bloggplatsen.se
Postat av: ♥ i ♥

riktig bra ... kan inte inte fortsätta :D

2011-08-17 @ 09:20:06
URL: http://alwayswithme.bloggplatsen.se
Postat av: meeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

MMMMMMMMMEEEEEEEERRRRRRRRR MMMMMMMMMMEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRRRRR MMMMMMMMMMEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRRRRRR

tack

2011-08-28 @ 02:19:25
Postat av: Lisa

Ska du inte skriva mer på novellen?

2011-09-16 @ 20:59:47
Postat av: Lisa

ska du nt skriva mer?

2011-09-16 @ 21:00:46
Postat av: Liiz

Slutar denna storyn här?

2011-09-18 @ 21:08:21
Postat av: meeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

mitt namn förklarar ALLT

2011-10-02 @ 22:11:31
Postat av: absolutalina

Följ varandra via bloglovin? :)

2011-12-11 @ 09:45:31
URL: http://absolutalina.webblogg.se/
Postat av: JB

Frågestund, ställ frågor :)

2011-12-23 @ 14:39:25
URL: http://jbfan.webblogg.se/
Postat av: Anonym

hallå vad hände med 1-2-3 dagar det har liksom gått flera månader och du har fortfarande inte skrivit något D:

2011-12-26 @ 00:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0