WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 67

 - Jag älskar dig, tack för du finns babe, sa hon och slog sig ner på stolen. Äntligen var allt sig likt.




JUSTINS PERSPEKTIV:

Efter några dagar så var det dags att åka till Dr. Linda igen. Vi skulle kolla hur barnet mådde och dessutom få veta kön. Vi hade bestämt oss nu, vi ska behålla det. Vi skulle inte kunna döda det eftersom det redan har blivit ett barn, det har liksom mitt kött och blod, och dessutom så har det ett hjärta som slår, precis som mitt och Emmys. Det kommer blir svårt och vi kommer bli klassade som.. Jag vet inte vad, men vi kommer absolut få dåligt rykte, det vet jag
.
- Är du redo att åka babe? Sa jag och kollade bak på Emmy som stod framför spegeln.
- Ja, kom nu! Sa hon och vände sig om mot mig med ett leende.

Jag tog henens hand och sedan gick vi ut ur lägenheten, mamma och Evelyn var fortfarande utomlands så vi hade inte hunnit prata med dom riktigt ännu. Men vi höll lägenheten fin och städad, vi hade även börjat planera vårt bröllop, stort skulle det va.

När vi kom fram till kliniken gick vi in, det satt flera mammor där som var gravida eller var där med sina barn, de tittade konstigt på oss. Men blicken "Men herregud, vad har dom för föräldrar egentligen, som låter de bli gravid när de är sådär unga". Jag märkte att Emmy märkte det hon med, eftersom hennes hand kramade om min hand lite hårdare. 

- Emelie Stevens? Sa en kvinna samtidigt som hon tittade ut ur en dörr.
- Här är jag! Sa Emmy och gick mot kvinnan.
- Hej vännen! gud vad roltigt att du kunde följa med den här gången Justin! Sa kvinnan som antagligen var Linda, hon tittade på mig och log. 
- Ja, det känns bra! Sa jag och log stelt tillbaka. 

Vi kom in i ett rum som var ganska stelt, men sedan gick vi vidare in till ett annat gulligt litet rum, det var varmt och mjukt. 

- Är ni redo nudå? Sa Linda varmt när Emmy lagt sig på sängen. 
- Absolut! Sa vi båda i munn på varandra. 
- Så bra! Nu har jag på lite blå gel här Emelie, precis som förra gången.. Sa Linda och hade på en blå gelé på Emmys bebismage. 

Vi tittade på monatorn samtidgit som Linda rörde runt på Emmys mage, vi fick höra hjärtat och då började både jag och Emmy gråta. 

- Är ni redo att veta könet? Sa Linda förväntansfullt. 
- Ja, det är vi.. Sa Emmy och kramade om min hand lite hårdare. 
- Då ska vi se... Sa Linda och vände sig mot skärmen igen. När hon gjorde det höll jag andan, jag höll på och spricka av glädje. 
- Nämen! Jag ser en liten snopp, det är en liten pojke! Sa Linda och log stort. 
- En junior bieber, sa Emmy omsorgsfullt. 

Jag kunde inte prata, så jag log bara till svar. Det här var ju helt fantastikst. 

EMELIES PERSPEKTIV: 

När vi kom hem lite senare med en ny bild, på Junior Bieber så bestämde vi oss för att ringa och berätta för familjen Beadles. De visste ju ingenting ännu. Dessutom visste vi att vi kunde lita på dom, så vi ville berätta. 

- Vem ringer? Sa Justin när vi väl satt i soffan med telefonen brevid oss. 
- Du... Vi bjuder hit dom. Vi kan ju inte berätta på telefonen, sa jag tillbaka. 
- Sant.. 

Justin tog upp telefonen och slog nummret hem till dom, vi bestämde oss för att ha högtalare också, så att jag också kunde höra. 

- Caitlin?
- Hej det är Justin och Emmy, sa Justin.
- Hej mina kära vänner! Sa Cailtin och skrattade lite tyst. 
- Hahah! Hej kära vän! Vi tänkte bjuda hit dig, klara och Christian, sen ska vi ringa Ryan och Nattis också. 
- Åh vad kul! När? 
- I morgon..
- Åh, absolut! Vi kan komma runt 2 tiden tror jag, vi kan hämta upp Ryan och Nattis också, är det något speciellt ni tänkte på förresten?
- Ja bra, du kan ju ringa dom och be de åka hit så fort som möjligt. Ja vi har en sak att berätta.. 
- Åh okej! Jag gör det nu, syns i morgon. Puss på er.
- Puss. 

När Justin lagt på tittade han på mig med en oförstående blick.
- Undra hur de kommer reagera.. Sa han tyst. Jag nickade bara, eftersom jag undrade precis samma sak.

 Förlåt för bad update, men försöker så gott jag kan, är ju faktiskt sjuk också.. Ingen har ännu erbjudit sig att skriva här, men bara slänga iväg ett melj till
[email protected]
Berätta lite om dig själv, hur gammal du är och vad för betyg i svenskan du har.. Mer än så begär jag inte, puss på er och tack för ni fortfarande tittar in här. <3
 

Kommentarer
Postat av: Anna

fortfarande asbra! :)

2011-02-04 @ 22:31:31
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Johanna

Super duper bra!!!!:D Undra hur de reagerar??

2011-02-04 @ 22:38:52
Postat av: Anonym

fortsätt skriva du är grym! :D

2011-02-04 @ 23:47:47
Postat av: Anonym

gryyymt!

2011-02-05 @ 00:51:41
Postat av: Juli

Awesome! :D

2011-02-05 @ 14:17:52
Postat av: alicia :)

bra! :D

2011-02-05 @ 15:26:24
URL: http://aliciaolausson.blogg.se/
Postat av: Pamela

kommer nog aldrig att sluta läsa den här bloggen!! <333 ;)

2011-02-05 @ 22:15:53
Postat av: Lovisa

skulle du vilja göra ett länkbyte? <3

2011-02-06 @ 03:59:31
URL: http://loovestoriess.blogg.se/
Postat av: elin

asbraa , men när kommer nästa ?

2011-02-08 @ 19:07:37
Postat av: Anonym

UPPDATERA FÖR GUDSKULL! Den är så bra, man vill inte sluta läsa! H

2011-02-09 @ 00:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0