WHEN YOU SMILE - EPISODE 29

- Absolut, tror du jag skulle missa? Jag kastade mig runt hans hals och publiken skrek enu mer.
- Alla dessa killar och tjejer är dina fans, DINA. Jag twittrade och skrek alla Emelies fans kom till teaterlokalen ikväll för hon ska sjunga, sa han och log mot mig.
- Gjorde du det... För min skull? Sa jag och började gråta av lycka. Det här var bar för bra för att vara sant.
- Allt för din skull babe, sa han och kysste mig.
- TACK ALLA! SHIT! JAG KAN INTE FATTA ATT ALLA ÄR HÄR FÖR MIN SKULL! Skrek jag och kände hur trött jag blev i kroppen helt plötsligt.
Jag tittade upp på Justin med tårar i ögonen, jag märkte att jag låg på marken och såg hur folk sprang omkring mig och skrek. Helt plötsligt blev allt svart och så himla tyst...




JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag såg hur Emelie föll ihop, jag sprang fram till henne och såg hur hon log mot mig och sedan stängdes hennes ögon.
- RING EN AMBULANS! Skrek jag medans fansen sprang upp på scen för att hjälpa mig. Det var en kille som ringde en ambulans och han sa att den skulle komma inom 10 minuter. Jag la upp Emelie i min famn och kysste hennes munn flera gånger om i hopp om att hon skulle vakna, ingenting hände. Jag grät och jag kände hur några fans la handen på min axel och klappade mig.
- Det kommer bli bra.. Sa dom, men jag hörde att dom lät lika oroliga som jag. Jag tittade upp mot dom och log, sedan tittade jag ner på Emelie igen.
- Snälla älskling, vakna.. Sa jag och blundade, helt plötsligt slås dörrarna upp och ambulansmän kommer in med en bår.
De kom fram till scenen och lyfte upp Emelie på båren och gav henne en mask med gas i, jag tog hennes hand och gick vid sidan om och hoppade in i ambulansen, jag tog upp min mobil och skulle titta twitter, och jag såg att flera stycken att skrivit "PrayforEmelie" jag log lite smått och skrev samma sak. Sedan stängde jag ner och tittade på Emelie igen, hon såg så fridfull ut i hela ansiktet, vilket oroade mig otroligt mycket. Hennes andetag var ojämna och hennes hjärtljud lät för sakta.
När vi kom fram till sjukhuset tog dom in henne för en undersökning, jag fick sitta kvar i väntrummet. Efter cirka två timmar kommer dom tillbaka och kör in en pigg och glad Emelie i ett rum, jag gick in direkt och frågade vad som hade hänt.
- Det visade sig att Emelie hade en lite infektion i tarmen, ingeting som behöver opereras, men hon har fått antibiotica som hon ska äta i två veckor, både morgon och kväll, sedan ska allt bli som vanligt igen, sa en doktor och log mot mig. Jag pustade ut och gick fram till Emelie och kysste henne som aldrig förr.
- Älskling! Gör aldrig sådär igen, vet du hur orolig jag var? Sa jag och tittade henne i ögonen. Hon log mot mig och kysste mig igen.
- Jag får åka hem om ungefär en timme, dom skulle prata med en at-läkare och sedan skulle Avery skriva ut receptet åt mig, sa hon och log. 
- Aha, gud.. Visste inte du om att du hade infektion? Sa jag och tittade på henne.
- Nej.. Jag har bara känt att jag har haft ont i magen ett tag, trodde det bara var stress eller nått, sa hon och log lite åt mig.

EMELIES PERSPEKTIV:

När Avery hade kommit med tabletterna fick vi åka hem, Justin tog mig i handen och vi tog en promenad bort till teaterlokalen för att hämta hans bil. Jag hade ganska dåligt samvete för mina fans och Justin. Men Justin berättade att fansen hade skrivit "PrayForEmelie" på twitter. Det gjorde mig glad.
- Tänk att vi åker till Hawaii i morgon! Sa Justin och log stort mot mig.
- Jag vet! Helt sjukt.. Verkade Nattis och dom taggade? Sa jag och tittade på honom.
- Vet inte! Kan ringa Ryan nu, sa han och tog upp sin telefon.

JUSTINS PERSPEKTIV:

- Tja mannen! Sa jag när Ryan svarade.
- Shoman, hur är det med Emelie? Sa Ryan och lät medlidande.
- Bara bra! Det visade sig vara en liten infektion, så hon har fått anibiotica och nu är vi påväg mot bilen, sa jag och log stort.
- Aha, najs! Sa han och skrattade lite.
- Yes, men.. Är ni taggade för Hawaii i morgon eller? Sa jag.
- ABSOLUT! Nattis och Klara försöker sova för att dom vill ha morgondag så fort som möjligt, sa Ryan och skrattade.
- Hahaahah! Aja, måste ta upp bilnyckarna nu, vi hörs i morgon bitti, glöm inte att flyget går 11:00.
- Nejdå! Ringer i morgon, tja, sa Ryan och la på.
Jag tog upp mina bilnycklar och låste upp, vi båda hoppade in i bilen och jag började köra hem mot Emelie.
- Gud vad trött jag är! Jag vill bara sova, sa Emelie och gäspade stort.
- Jag med! Längtar så mycket tills i morgon, sa jag och la handen på Emelies ben.
- Jag med, sa hon och la handen på min och log världens största leende.
- Du är helt amazing, sa jag och körde upp på hennes infart.


FÖRLÅT FÖR DÅLIG UPPTADERING.
Men var i Stockholm idag med Jinet och Li, vi köpte julklappar!
Nu ska jag titta på film, imorgon kommer det flera episoder! LOVAR, minst tre ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna/Moonlight

Det var jättebra ofc, och Ja längtar tills imorgon!!!:D

2010-12-21 @ 22:40:16
Postat av: Marina

spännande :D

2010-12-21 @ 22:46:24
URL: http://mphotos.webblogg.se/
Postat av: Laura

Omg, du skriver så galet bra! :D

2010-12-21 @ 23:54:21
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Anonym

mer

2010-12-22 @ 11:00:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0