WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 1

Föreställ dig att du är Emelie, du är 15 år och bor i USA New York. Du är precis som vilken tonåring som helst. Förutom att du inte gillar Justin bieber!



Två bilder på Klara, Emelie och Natalie.


EMELIES PERSPEKTIV:

När jag vaknade så var det Torsdag, och skola precis som vanligt. Jag gick upp mot toaletten för att duscha, som jag gör precis varje morgon.
När jag hade duschat var klockan bara halvsju så jag hade god tid på mig att göra mig i ordning. Jag valde ett par svarta jeans och en vit stor ulltröja. Jag tog min telefon för att ringa mina bästa vänner Natalie och Klara.
- Hej klara det är Emelie! Sa jag och log ett stort leende för mig själv.
- Hur mycket är klockan? Svarade hon trött.
- Den är halvsju! Koppla in Natalie också, svarade jag.
- Oj shit! Jag måste upp! Ah vänta. *pip* så var Natalie också inkopplad i samtalet.
- Hej tjejer! Jag tänkte på det där med Bieber konserten i helgen....
Alltså mina kompisar är verkligen underbara, men vad ser dom hos den där bieber killen? Han är väl inte så speciell, tänkte jag.
- Hallå Emelie dog du eller? Hörde jag Klara säga.
- Nej, eh jag fasnade i andra tankar.
- Följ med oss i helgen till Georiga för att se Justin? SNÄLLA! Skrek båda två.
- Men han är tråkig, jag menar.. Han är väl inte så speciell? Sa jag trött.
- INTE SÅ SPECIELL!? Han är bäst, skrek Natalie.
- Hahahaha, men jag orkar inte, ska jag gå på en konsert när jag inte ens bryr mig om killen?
- Snällllllaaaaa, för våran skull! Vi vill ha dig där ju! Sa Klara med en ton som hon alltid använder när hon vill ha nånting.
- Jaja, vi får prata mer i skolan! Vi möts vid busshållsplatsen halvåtta okej?
- Ja det gör vi! Puss, sa Klara och la på.
- Hejdå Natalie, sa jag och log.
- Hejdå!
Jag la på och gick ner till köket, mamma hade redan åkt, men hon hade ställt fram frukost åt mig på bordet. Jag log över hur gullig hon kunde vara ibland. Jag började äta min skinkmacka och drack mitt te, efter ett tag så tog jag min frukost och gick och satte mig framför tvn. Jag sappade mellan kanalerna och såg att det var en intervju med Justin på mtv, jag tittade bara för skojs skull.
- Nå Justin, vad tror du om den kommande konserten här i Georgia? Sa den rödhåriga tanten på tv.
- Det ska bli jätte spännade! Kankse träffar min drömtjej där, svarade Justin och blinkade med ena ögat mot kameran.
Gud vilken mes, tänkte jag. Han tror verkligen att han är nånting, sa jag för mig själv och skrattade.
Jag tog upp min telefon och såg att klockan redan var 07:15. Jag lämnade min halvätna frukost i köket och gick för att borsta tänderna, när jag gjort det så slängde jag på mig min skinjacka och gick ut. Som tur var så var det snart sommarlov, vilket var det bästa som kunde hända. För då får man sova och bara umgås med sina bästavänner.
När jag kom till busshållsplatsen så såg jag att Natalie och Klara redan var där. När dom såg mig så sprang dom emot mig i full fart och kramande mig.
- Hej gumman! Vi har saknat dig! Skrek Natalie i mitt öra.
- Ja jag har saknat er också! Sa jag och log.
- När var den där konserten då? Tillade jag efter dom släppt mig.
- Eh, i morgon redan. Vi har beställt en biljett åt dig för vi visste att du skulle vilja följa med iallafall! Sa Klara och log.
- Va?! Hahahaha. Men då måste vi ju vara lediga från skolan om vi ska flyga till Georgia? Sa jag och såg frågande ut.
- Ja dummer, isåfall flyger vi redan nu ikväll! Sa Natalie och började hoppa av lycka.
- IKVÄLL?! Shit, sa jag och kollade på Klara och Natalie som nu stod och hoppa och skrek.
- Ja, det gör vi. Ska du med eller? Sa Natalie och lugnade ner sig.
- Jaja, om vi är lediga från skolan så! Men jag gillar honom fortfarande inte! Sa jag och bet mig i läppen.
- Nej jag märker det, sa Klara och skrattade.
- Varför skrattar du för? Sa jag och tittade på henne.
- För att du bet dig i läppen, precis som Justin gör! Sa Natalie och himlade med ögonen.
Jag log åt dom och skakade på huvudet. Vi hoppade på bussen och satte oss längst bak såklart. När vi kom fram till skolan så var det bara fem minuter kvar tills vi började, så vi sprang till våra skåp och lämnade våra grejer. Sen tog vi fram matteboken eftersom det hade vi alltid som första lektion.

EFTER SKOLAN:

- Vi ringer dig ikväll när vi åker till flyget, vi hämtar upp dig såklart! Och förresten så har pappa redan pratat med din mamma! Så hon vet allt, sa Klara och såg lycklig ut.
Jag log över hur knäppa kompisar jag har, dom hade planerat att jag skulle följa med i flera månader utan att jag ens visste det!
När jag kom hem så gick jag upp och började packa, jag tog fram mina klackskor och några jeans. Eftersom vi skulle stanna i Geogria i en vecka så la jag ner nästan hela min garderob haha! Det sköna var att när vi kom tillbaka så skulle vi ha sommarlov, så vi skulle vara lediga den sista veckan i skolan, vilket gjorde mig lycklig.
- Hallå? Hörde jag från nerevåningen.
- Hej mamma! Jag är här uppe, skrek jag tillbaka.
- Aha, packar du?
- Yes! Sa jag tillbaka.
Jag la ner min neccisär med smink, hårprodukter, plattången, tandborsten, krämer osv.. Helt plötsligt ringde min telefon.
- Hej gumman! Vi hämtar dig om 15 minuter! Klockan är redan halvfem och flyget går om en timme!
- Jaha, oj redan! Jag bär ner min väska så länge, sa jag och la på.
Jag slängde mig på väskan och stängde den, den var så proppfull så jag fick nästan inte ihop den! Jag släpade ner väskan för trappan och gick in i vardagsrummet för att säga hejdå till mamma.
- Nu åker jag, sa jag och kramade mamma.
- Ha så kul med Justin Bieber! Sa mamma och skrattade.
- Jaja, jag gillar honom inte! Jag vet, men jag gör det för dom skull, dom ville så gärna ha med mig, sa jag och skrattade.
- Jag vet gumman, ta det försiktigt och ring så fort ni kommer till hotellet! Jag litar på dig, sa hon och pussade mig på kinden.
Jag gick ut i hallen och satte på mig jackan. Jag såg i fönstret att Natalies pappas bil körde upp på infarten, jag ropade hejdå till mamma och gick ut mot bilen.
- Jag hjälper dig med den där! Skrek Roger och klev ur bilen.
- Tack så mycket! Sa jag och log mot honom.
Jag hoppade in i baksätet där Natalie och Klara satt och såg helt döda ut.
- Vad är det med dom? Sa jag till Roger.
- Dom är i choktillstånd påstår dom, sa Roger och skrattade.
Vi fortsatte mot flygplatsen och var framme redan efter en halvtimma, alltså hade vi en halvtimma på oss att komma till rätt flyg.


Vi tre på flygplatsen.

PÅ FLYGET:

Flygresan skulle inte alls ta lång tid, men ändå så somnade Natalie nästan direkt! Så Klara satt och pratade med mig om Justin såklart, vilket inte intresserade mig alls. Men jag lådsades vara intresserad för hennes skull. Efter ungefär två timmar var vi framme och klev av flyget, vi gick igenom den halvstora flygplatsen och gick ut på gatan för att hoppa in i en taxi.
När vi kom fram till hotellet så gick vi direkt upp på vårat rum för att sova.


Kankse inte en så intressant episode, men nu vet ni iallafall lite vilka dom är! Nu får vi se vad som händer på resan, jag har jätte många saker planerade ;)
*förlåt för rörig blogg än så länge.*

Kommentarer
Postat av: anna

det är en bra början, jag gillar att hon inte är en beliber, för då blir allt mycket verkligare :D skriv mycket varje dag, eller ah två eller tre iaf ? :DDD

2010-12-05 @ 16:46:44
Postat av: Emma

Skit bra början! Meeeeeer!

2010-12-05 @ 17:37:52
URL: http://emmaslivitext.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte bra<3

2010-12-05 @ 17:50:18
Postat av: Anonym

bra mer mer idag

2010-12-05 @ 18:12:21
Postat av: patricia

Jätte braa! meeer

2010-12-05 @ 19:28:21
URL: http://loveestory.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Funderade faktiskt att skriva någon såndär fanfic, men om jag skulle göra det skulle den vara tusen gånger så dålig och kas jämfört med din.

Den verkar suveränt bra!!

2010-12-08 @ 20:52:24
Postat av: Denice

Sv. Hej, jaa det verkar bra! Denna blog åker också in på favoritlistan! Du är ju skibra! Fortsätt så, kram Denice

2010-12-11 @ 18:02:24
URL: http://deniices.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0