WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 11

- När jag kommer tillbaka till New York har jag sommarlov, ska du på turne i sommar? Sa jag medans jag lyssnade på hans hjärta.
- Jag åker ju också till New York sen, och då har jag konserter varannan kväll i en vecka, sen har jag också sommarlov i en månad! Sa han lät glad.
- ÅH! Då kan ju vi umgås.. Sa jag och kysste hans bröst mjukt.
- Ja! Jag hade tänkt det, och kankse så kan du följa med mig till min pappa också. Och du måste träffa min mamma! Hon är helt underbar, fast nu är hon sjuk, så hon är hemma, men hon kommer också ner till New York sen.
- Aha! Gud var roligt, sa jag och gäspade. Jag tittade upp på Justin och han kysste mig mjukt innan vi somnade.

Efter kanske några timmars sömn vaknar jag av att Ryan och Natalie hoppar på mig och Justin.
- KOM FORT!!!!!! DET ÄR HELT SJUKT! NI MÅSTE KOMMA, skriker Ryan och Natalie i munn på varandra..





EMELIES PERSPEKTIV:

Justin flög upp ur sängen för att han blev så rädd.
- Vad är det med er? Klockan är ju halv frya! Sa jag och gäspade.
- MEN NI MÅSTE KOMMA!!! Skrek Ryan och började hoppa igen.
- Jag är trött, sa Justin som satt på golvet och halvsov fortfarande.
- SLUTA MED DET! KOM NU, skrek Natalie och gick fram till Justin och slog en kudde på honom.
Jag och Justin satte på oss en varsin hotellmorgonrock och gick ut i vardagsrummet,
- Vad var det ni ville att vi skulle se? Sa jag och gäspade.
- Titta där! Skrek Natalie och hoppade.
Vi tittade in i Christians och Klaras sovrum och såg att dom låg och sov.
- Ska vi titta när dom sover? Sa Justin och började skratta.
- Nej men dom har ju hört oss skrika nu! Dom låg och kysstes! Vi lovar, skrek Ryan och Natalie i munn på varandra.
Jag och Justin tittade fundersamt på varandra när vi hör Christians röst,
- Det gjorde vi inte alls!
- HAAHAHAHAHA, jo det gjorde ni, sa Ryan och asgarvade.
- Då blir vi en pargrupp! Sa Natalie och skrattade enu mer.
Jag och Justin var för trötta för och bry oss så vi gick tillbaka och la oss i sängen, vi somnade direkt.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag vaknade sent nästa morgon och tittade på klockan, 14:02. Jag vände mig om och tittade om Emelie låg kvar, och där låg hon och såg ut som en liten ängel. Jag kysste hennes panna och då vaknade hon.
- Godmorgon! Sa jag och tittade glatt på henne.
- Godmorgon, sa hon och gäspade.
- Har du sovit gott? Sa jag.
- Absolut, jag har ju haft dig vid min sida, sa hon och log. Jag tittade på henne och kysste hennes läppar, hon besvarade kyssen och sedan sa hon,
- Jag hade en jätte konstig dröm... Ryan och Natalie kom in och hoppade på oss och sa att Christian och Klara kysste varandra..
- Jag drömde också det! Sa jag och satte mig upp. Hon tittade fundersamt på mig.
- Kom vi går och väcker dom andra! Sa hon sedan och tog på sig morgonrocken, jag gjorde detsamma.
Vi gick ut från vårat sovrum och gick in i Christians och Klaras rum,
- UPP OCH HOPPA SÖMNTUTOR! Skrek jag och sprang mot sängen och drog bort täcket.
- UT! skrek Christian och la sig under kudden. Klara sov fortfarande. Jag gick bort mot fönstret och drog upp gardinerna. Sen gick vi bort till Ryan och Natalies rum och gjorde likadant, fast dom var inte lika trötta utan dom gick upp direkt och satte också på sig varsin morgonrock.
Efter ett tag kom Christian och Klara ut från rummet hand i hand.
- VÄNTA NU! skrek Emelie.
- Var det ingen dröm?! tillade jag efter Emelie.
- Vadå? Sa Christian och himlade med ögonen.
- Att Natalie och Ryan kom och väckte oss och ni kysstes.. Och Natalie sa att vi...
- ÄR VÄRSTA PARGRUPPEN! Skrek Emelie och började asgarva.
Jag tittade på Christian och såg att han var generad, jag började ockå skratta. Till slut låg alla på golvet och asgarva.

Klockan började närma sig fem och alla var som kaniner, dom sprang fram och tillbaka för att fixa sig in för konserten och Emelie var så nervös att hon fick ett sammanbrott. Hon låg på sängen och skaka och grät.
- Jag fixar inte det här, jag fixar det inte.... Pep hon fram.
- Men älskling, det kommer gå superbra! Jag lovar dig, jag ska ju gottgöra allt fel jag gjort.
- Och du har grym sångröst! Hörde man Ryan skrika från toaletten.
- Du kommer klara det gumman, vi sitter backstage och hejar på dig, sa Natalie och satte sig på sängkanten.
- Lovar ni det, snyftade hon fram.
- Absolut! Sa både jag och Natalie.
Efter en stund av övertalning så blev hon lugn, hon gick och sminkade sig och fixade sitt hår och satte på sig en urläcker klänning!
- Vi måste dra ut nu! Konserten börjar om en timme och limosinen väntar där nere! Skrek jag och alla rusade för att sätta på sig skorna.
Vi kom ner och hoppade in i limmon och började åka mot konserthuset, alla var glada och Klara och Natalie satt och hyperventilerade.
- JAG KAN INTE FATTA ATT VI SKA GÅ PÅ EN TILL BIEBER KONSERT, MED VÄRLDENS BÄSTA KILLAR! Skrek Klara.
Christian och Ryan asgarvade och jag och Emelie satt bara och log och skakade på huvudet.

EMELIES PERSPEKTIV:

När alla kommit in backstage var det bara några minuter kvar tills jag och Justin skulle upp på scen tillsammans, jag tittade ut och såg hundratals av tjejer stå och skrika. Ingen hade någonaning om att jag ens existerade, och ingen visste vad som skulle hända. Helt plötsligt går Justin ut på scenen för att värma upp publiken.
- HEJ ALLIHOPA! Hör jag honom skrika.
- Jag har med mig en speciell person idag, som ska sjunga en låt med mig! Min nya låt, hon är en helt underbar person, en applåd för EMELIE!
Jag svalde hårt och sedan gick jag ut på scenen och möttes av strålkastare och hundratals skrik. Justin kom fram till mig och kysste mig, det blev dödstyst i publiken.
- Som jag sa, en väldigt speciell person! Sa Justin och log mot publiken. Dom började skrika igen.
Justin gick fram till pianot och började spela, jag svalde och började sjunga min vers, först var jag jätte nervös, men när jag såg att publiken faktikst gillade det så släppte jag loss. Jag hade så himla roligt!
I slutet av låten reser sig Justin upp från pianot och går emot mig, vi sjunger de sista meningarna tillsammas och sedan kysser han mig, en lång mjuk kyss.
- Du skötte dig galant, dom älskade dig, viskade han i mitt öra.
Jag log och sedan tog jag micen igen,
- TACK SÅ MYCKET! Skrek jag. Hela publiken skrek och vissa grät till och med.

Efter konserten så skulle det skrivas autografer backstage, jag stod vid sidan om när plötsligt Justin reser sig från stolen och kommer emot mig,
- Det är några fans som vill prata med dig....


FÖRLÅT! Jag har bara pluggat idag... Shit vad elak jag känner mig! Men i morgon skriver jag tre hela episoder! JAG LOVAR! FORTSÄTT LÄS OCH HATA MIG INTE. Ni läsare är bäst.

Kommentarer
Postat av: frida

meeeer!!!:D

2010-12-11 @ 00:15:13
Postat av: Emma

Vi hatar dig inte!! Du skriver helt AMAZING!! LOVE IT!! Lägtar tills imorgon!! <33

2010-12-11 @ 00:48:27
URL: http://twilighteralways.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Det var ju grymt bra!!!ofc mer,mer nu!!

2010-12-11 @ 09:59:09
Postat av: Sofia

OMG FEETT BRAA !! Nej såklart vi inte hatar dig, hur kan man göra det ??? Älskar det här ! Fortsätt skriv !!! <333333333333333

2010-12-11 @ 10:09:11
Postat av: Ylva

SÅKLART VI INTE HATAR DIG!!! du är gryyym på att skriva!! MER NU!!! :D <333

2010-12-11 @ 12:18:28
Postat av: Jennifer

SSSSSSSJUUUKT BRA!!! MEEER :DDDDDD <3

2010-12-11 @ 12:19:08
Postat av: Laura

SÅ BRAA! MER :D

2010-12-11 @ 15:58:38
URL: http://fevrierkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0