WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 12

- Jag har med mig en speciell person idag, som ska sjunga en låt med mig! Min nya låt, hon är en helt underbar person, en applåd för EMELIE!
Jag svalde hårt och sedan gick jag ut på scenen och möttes av strålkastare och hundratals skrik. Justin kom fram till mig och kysste mig, det blev dödstyst i publiken.
- Som jag sa, en väldigt speciell person! Sa Justin och log mot publiken. Dom började skrika igen.
Justin gick fram till pianot och började spela, jag svalde och började sjunga min vers, först var jag jätte nervös, men när jag såg att publiken faktikst gillade det så släppte jag loss. Jag hade så himla roligt!
I slutet av låten reser sig Justin upp från pianot och går emot mig, vi sjunger de sista meningarna tillsammas och sedan kysser han mig, en lång mjuk kyss.
- Du skötte dig galant, dom älskade dig, viskade han i mitt öra.
Jag log och sedan tog jag micen igen,
- TACK SÅ MYCKET! Skrek jag. Hela publiken skrek och vissa grät till och med.

Efter konserten så skulle det skrivas autografer backstage, jag stod vid sidan om när plötsligt Justin reser sig från stolen och kommer emot mig,
- Det är några fans som vill prata med dig....


EMELIES PERSPEKTIV:

Jag tittade bort mot bordet och såg att det stod fyra tjejer och vinkade till mig, jag vinkade stelt tillbaka och började gå mot bordet.
- Hej Emelie! Vi vill bara säga att vi stöttar dig och Justin till hundra%, ni var så sjukt söta där uppe! Och du är sjukt bra! Du är mycket trevligare än Jasmine villegas ockå! Kan inte vi få din autograf? Sa dom och log mot mig.
På bara en timme så var det någon som ville ha min autograf? Och vem är Jasmine?! Jag måste prata med Klara och Natalie sen!
- Jovisst, men.. jag har aldrig skrivit en förut, sa jag och skrattade.
- Det är lätt! Fast jag fick öva jätte länge, sa Justin. Jag tittade på när han skrev sin autograf och det gick supderduper fort, för mig tog det säkert två minuter för att skriva en, jag blev ju aldrig nöjd.
- Alltså... Det får se ut som det gör! Förlåt, jag tror verkligen jag behöver öva på det här, sa jag och skrattade. Tjejerna log bara och sa att det var jätte fint iallafall. Jag tackade tjejerna och dom tackade tillbaka, sedan gick dom. Jag reste mig upp från golvet där jag suttit på huk, helt plötsligt kommer det in hundra andra tjejer och dom ville också prata med mig.
- Du kan sitta i mitt knä, sa Justin och klappade sig på låren.
- Då ser vi extra kära ut, sa jag och skrattade.
Det kom in hundratals tjejer och alla sa att dom tyckte vi var jätte fina tillsammans osv.. De tog kort med oss och jag skrev hundratals autografer, helt sjukt! Natalie, Klara, Ryan och Christian orkade inte vara kvar för alla skrik, så Kenny skjusade hem dom. Jag var orolig först eftersom vi blev helt ensamna utan vakt, men det gick bra. Alla tjejer var så gulliga så. När vi äntligen var klara så gick vi ut i bilen, Kenny började köra oss mot hotellet.
- Gud mina händer! Jag har så ont i händerna, och jag ser bara massor med svarta prickar av alla blixtrar! Sa jag och satt och blinkade som ett fån.
- Hahahahha! Du är så söt, vetu det? Sa Justin och kysste mig.
Jag avbröt honom och sa,
- Men det var skit kul! Du har ju underbara fans, shit! Det var helt fantaskikt, sa jag uppspelt.
- Jag visste att du skulle gilla det, sa Justin och närmade sig mig med sina läppar, när han bara var några centimeter från mig så hoppade jag undan och sa,
- Men alltså! Du måste ju hjälpa mig att öva på min autograf.. Och dom är så snälla, sa jag och var helt hyper.
- Snälla Emelie, kan jag inte bara få kyssa dig? Sa Justin och skrattade tyst.
- Jo juste, visst, sa jag och slutade prata. Han närmade sig mig igen, och då avbröt jag.
- Men du.. Justin?
- Vad är det Emelie? Han suckade högt.
- Jag älskar dig, tack för ikväll! Nu får du kyssa mig, sa jag och satte mig på honom med benen runt om honom. Jag tittade in i hans gyllenbruna ögon och såg att han log med hela ögonen, han slickade sig försiktigt om läpparna och sedan kysste han mig. Helt plötsligt tvärbromsar Kenny och jag och Justin flyger ner på limousingolvet.
- VAD HÅLLER DU PÅ MED KENNY?! Skrek Justin.
- Det är någon där... Du kommer inte gilla det här, sa Kenny.
Innan jag visste ordet av slets dörren upp och en mörkhårig tjej kommer in i bilen.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Åhnej. Varför ska hon alltid förstöra?! Tänkte jag för mig själv när Jasmine kom in i bilen.
- Hej Justin älskling! Skrek hon och slängde sig runt min hals. Jag puttade bort henne och hälsade tyst. Jag tittade mot Emelie som såg ut att vara i någonslags chocktillstånd.
- Jasmine, det är här min flickvän Emmy, sa jag och kysste Emmy. Jag tittade malligt mot Jasmine som gav oss två en bitchblick. Vi åkte till hotellet och Jasmine följde med. När vi var framme så sa jag hejdå till Jasmine och tog Emelie hand och gick iväg, helt plötsligt hör jag att Jasmine skriker mitt namn.
- DU Justin?!
Jag vände mig om och såg att Jasmine kom springade bakom oss.
- Vad är det Jasmine? sa jag surt.
- Kan inte jag få följa med er upp till erat rum? sa hon och himlade med ögonen.
- Nej det går inte, vi har besök, eller hur Emmy? sa jag och tittade på Emelie.
- Ja absolut, det har vi ju, sa hon och försökte låta så övertygande som möjligt.
- Aha... För jag har inga pengar till att komma hem... Sa hon och började fejkgråta. Jag tittade på Emelie och skakade på huvudet, jag såg att hon försökte hålla sig för skratt.
- Kenny kan skjutsa hem dig, eller hur Kenny?! Skrek jag till honom, han stod i lobbyn.
- Javisst det kan jag ju göra, mumlade Kenny.
- Jaja, vi ses väl då, sa Jasmine och vände sig om och gick ut till bilen.
- ÄNTLIGEN borta, sa jag och vände mig om mot Emelie.
- Vem var den där irriterande männsikan, eller alltså Jasmine, det förstår jag. Men hur fasen känner hon dig?! Sa Emelie och tittade på mig.
Jag ville inte nämna nånting om våran kyss och våra resor tillsammans.. Det skulle bara bli helt fel.
- Vi har väl sjungit tillsammans ibland och sådär, sa jag medans vi gick in i hissen.
- Aha, sa hon och tittade på mig och log.
När vi kom upp till hotellrummet så sitter Ryan, Christian, Natalie och Klara och tittar på film.
- SHIT vad lång tid det det tog! Sa Ryan och tröck i sig en näve chips.
- Ja men Jasmine kom ju.. Sa jag surt och tittade på dom.
- HAHAHAHA va, stackar dig, sa Christian bara för att retas.


Kommentarer
Postat av: Frida

Asså du skriver helt underbart! Brukar

Läsa tre fyra novell bloggar samtidigt xD och du skriver absolut bäst! Mer detaljer är en önskan ;) men annars är det PERFEKT! snälla snälla skriv mer ! Haha typ nu? Aja kram!

2010-12-11 @ 14:02:32
Postat av: frida

meeer!!

2010-12-11 @ 14:07:16
Postat av: Jennifer

HELT SJUKT BRA!!! MEEERAA NU :DDDD

2010-12-11 @ 14:08:53
Postat av: Emma

AMAZING!! Hoppas bara inte att Jasmine kommer förstöra deras förhållande ;)

2010-12-11 @ 14:27:24
URL: http://twilighteralways.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Jag bara måste ha mer!!!!Älskar verkligen din story så mkt :D

2010-12-11 @ 14:50:50
Postat av: REBECCA SVENSSON.

MER ! :D

2010-12-11 @ 15:54:55
URL: http://rebeccasvenssonn.blogg.se/
Postat av: Laura

Asså det är så sjukt bra! Omg, mer :D

2010-12-11 @ 16:06:10
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Anonym

skriiv meeeeer! sjukt bra<3

2010-12-11 @ 16:20:56
Postat av: Siis

Y''hh :D

2010-12-11 @ 20:00:50
URL: http://siisoayy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0