WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 15

Jag vaknade dagen efter av att Justin petade på mig.
- Lägg av jag vill sova.. Sa jag och la mitt huvud under kudden.
- Klockan är halvtvå på morgonen så jag tror du har sovit ganska lagom... Sa han och petade på mig igen.
- Jaja, sa jag och satte mig upp. Är dom andra uppe? sa jag när jag satt upp.
- Tror inte det, sa han och kysse mig.
- Då får vi väcka dom då, sa jag och ställde mig upp ur sängen.
Vi gick ut för att väcka dom andra, jag gick i bh och trosor och Justin i kalsonger. Vi gick igenom vardagsrummet med tvn och sedan gick vi igenom hallen, nu var vi i köket, helt plötsligt så ser jag att det sitter någon i soffan.
- Helvete! sa både jag och Justin i munn på varandra.


 

EMELIES PERSPEKTIV:

Justins tog min hand för att visa att jag var hans.
- Hur kom du in här?! Sa Justin irriterat.
- Jag sa åt dom där nere i receptionen att jag låst mig ute ur mitt rum, sa hon och log ett falskt leende.
GUD VAD JAG HATAR HENNE! Hon sprang fram till Justin och klängde sig runt hans hals så att han tappade taget om min hand.
- Jasmine lägg av! Sa Justin och puttade bort henne.
- Vadå, har du inte saknat mig? Sa hon och log.
- Jovisst, sa han och log irriterat tillbaka.
Hon log mot honom och sedan tittade hon irriterat på mig.
- Vad gör hon här då? Sa hon och tittade på mig från topp till tå. Jag kom på att jag bara stod i underkläder. Jag gick bort från dom och gick till vårat sovrum för att hämta två morgonrockar till mig och Justin. Jag kom tillbaka och såg att hon klängde sig hur mycket som helst på honom.
- Här, sa jag och gav Justin sin morgonrock.
- Tack gumman! Sa han och kysste mig. Jag hörde att Jasmine hostade,
- Men alltså jag tänkte att jag skulle umgås lite med er nu när jag ändå är här! Sa hon och log stort.
- Vi åker i morgon, sa Justin och harklade sig.
- Vart ska ni då? Jag som ville vara lite tillsammans med dig, eller er menar jag! Sa hon och log sitt falska leende. - Nej men vi ska iväg allihopa, sa Justin. Jag märkte att han inte ville säga vart vi skulle.
- Aha.. Men då kankse jag ska gå då! Sa hon och tog sin väska och gick. Bara sådär.. Skumt.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Visst Jasmine är hur trevlig som helst, men det märks att hon inte har släppt mig sen efter kyssen. Hon tror verkligen att det är nånting mellan oss. Jag gillade verkligen inte att hon bara trampar in sådär, och konstigt att hon bara gick.. Hon måste ha något på gång.
- Förlåt, sa jag och kysste Emelies panna.
- Det är inte ditt fel.. Sa hon och log åt mig.
Vi stod ett tag och log mot varandra, sen gick och gjorde te i det såkallade hotellköket som låg vid vardagsrummet. Jag gick och för att väcka dom andra.

Efter vi ätit frukost och gjort oss i ordning så skulle vi börja packa, flyget till New York gick vid tre på natten. Ryan och Christian hade bestämt sig för att följa med, dom skulle umgås lite med Natalie och Klara, så att jag och Emmy skulle få lite egen tid.
- Du Emmy? Sa jag när vi stod och packade.
- Ja? Sa hon och tittade upp på mig och log.
- Jag behöver flyga hem först, för att hämta några grejer osv.. Jag undrar om du vill följa med? V är i New York om två dagar. Jag vill bara prata lite med mamma och så.
- Så du menar att jag får se ditt hus?! Och träffa dig mamma?! Sa hon och lös upp.
- Ja självklart..
- Åh jätte gärna! Men jag har ingenting alls att ha på mig... Och jag vill vara fin när jag träffar din mamma, sa hon och gjorde sina puppyeyes.
- Men vi kan stanna och köpa nånting åt dig om du vill! Annars är du fin som du är.. Sa jag och gick fram till henne och kysste henne.
- Jag måste bara ringa mamma och berätta, hon vet ju inte att vi dejtar.. Sa hon och tittade på mig.
- Dejtar vi? Hahahaha, sa jag och skrattade.
- Haha, nej men.. Är tillsammans då, sa hon och log.

EMELIES PERSPEKTIV:

Jag fick låna Justins telefon, jag gick ut på balkongen och slog mammas nummer.
- Hallå, vem är det? Sa hon.
- Hej mamma! Det är jag Emelie, sa jag och log stort. 
- Hej gumman! Hur är det med dig? Sa hon och lät jätte glad.
- Bara bra, det har varit underbart här. Jag håller på och packar nu.
- Aha vad trevligt!
- Men mamma... Jag har träffat kille, han är helt underbar! Sa jag och log stort för mig själv.
- Har du?! Nemen! Gud var roligt.. Sa mamma.
- Ja. Och han ska följa med till New York, grejen är den att han behöver flyga hem först, för att hämta lite grejer hemma, snälla får jag följa med honom dit och träffa hans mamma? Sa jag och höll händerna ihop och hoppades på det bästa.
- Det låter ju inte så bra.. Vem är killen? Och när kommer du hem då? Sa hon fundersamt.
- Det går fort! Är hemma om två dagar..
- Så fort kan det väl inte gå? Sa hon enu mer fundersamt..
- Jo han har privatflyg.. sa jag och svalde hårt.
- Vem är den här unge mannen? Sa hon och lät som mormor.
- J..Justin Bieber, sa jag och svalde dubbelt så hårt som förra gången.
- Hahahhaha men gumman, har du fått solsting? Sa hon och skrattade.
- Nej, det är sant. Du kan få prata med honom om du vill..
Innan jag visste ordet av så tog Justin telefonen, han hade tydligen stått och lyssnat.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag stod och log lite för mig själv när jag lyssnade på Emmys och hennes mammas samtal, när hon berättade att det var jag så hörde jag hur hennes mamma skrattade. Jag tog telefonen och pressenterade mig själv.
- Hej frun, jag heter Justin Bieber, jag är din dotters pojkvän. Jag undrar om hon får följa med mig hem, det går superfort, och vi är tillbaka om bara två dagar! Jag tar väl hand om henne, sa jag och lät snäll.
- Oj jasså.. Hej på dig du! Sa hon och skrattade lite. Men om du ber så där snällt, så varför inte! Bara du tar hand om henne så, sa hon sedan.
- Absolut, jag förstår, tack så mycket! Sa jag och la på.
- NÅ VAD SA HON?! Sa Emelie och tittade på mig med stora ögon.
- Jag är ledsen Emmy... Sa jag och tittade ner.
- Vadå, fick jag inte?! Sa hon och lät arg men samtidigt ledsen.
- Förlåt... MEN DU SKA FÖLJA MED MIG HEM! Skrek jag och log världens bredaste smile.
- VA SKOJAR DU?! Sa hon och slängde sig runt min hals.
- Gud vad roligt vi ska ha! Åh, jag får träffa din mamma! Pattie.. heter hon va? Sa Emmy igen och släppte mig.
- Ja, det heter hon! Gud, vad roligt att du fick, sa jag och kysste henne mjukt.
- Nämen, vad händer här ute då? Sa Christian och Ryan och kom ut på balkongen.
- Emmy ska följa med hem till mig i två dagar, ni får flyga hem själva med tjejerna till New York, sa jag och log mot dom.
- Aha vad trevligt! Du kommer älska Justins hus! Skrek Ryan och tittade på Emelie.
- Det är så sjukt fint alltså! Sa Christian tätt där på.
- Killar, lägg av. Så speciellt är det inte! Sa jag och log.
- Skämtar du?! Helt sjukt alltså.. Sa Ryan och gick tillbaka in till hotellrummet.
- Vårat plan lyfter om en timme, så vi måste dra nu! Sa jag till Emelie.
- Men vi då? Sa Christian.
- Erat går väl om drygt tre timmar. Om Justin checkar ur, så kan ni ju hitta på nånting så länge, sa Emelie och tittade på Christian.
- Ja, vilken bra idé! Sa Christian och sprang in i rummet.
- Vi kommer få det bäst, bara du och jag, sa jag och kysste Emelie mjukt på läpparna.


I nästa episode så kommer dom hem till Justin, ni kommer även få bilder på Justins hus! Förstås inte hans riktiga, men så som det ser ut i den här berättelsen! :)
 I hope you guys like it.


Kommentarer
Postat av: Shawtyymane

mer !:D

2010-12-12 @ 22:14:30
URL: http://shawtyymane.blogg.se/
Postat av: Anna

Sjuktbra!!! :D

2010-12-12 @ 22:19:06
Postat av: laura

OMG! galet bra! Mer :D

2010-12-12 @ 22:28:32
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Sofia

Feett bra ! Som vanligt asså ;) ! Love it !

2010-12-12 @ 22:35:12
Postat av: Johanna/Moonlight

Ofc we liked it ;) Hur skulle man inte kunna???Ett jättebra kapitel ännu en gång, måste ha mer snart!!;)

2010-12-13 @ 07:22:12
Postat av: frida

meeer!! såå sjukt bra!:D

2010-12-13 @ 08:31:34
Postat av: Anna

meeeeeeeeeeeeeer :D

2010-12-13 @ 17:12:46
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad bor han på riktig

2010-12-21 @ 13:35:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0