WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 16

- Nämen, vad händer här ute då? Sa Christian och Ryan och kom ut på balkongen.
- Emmy ska följa med hem till mig i två dagar, ni får flyga hem själva med tjejerna till New York, sa jag och log mot dom.
- Aha vad trevligt! Du kommer älska Justins hus! Skrek Ryan och tittade på Emelie.
- Det är så sjukt fint alltså! Sa Christian tätt där på.
- Killar, lägg av. Så speciellt är det inte! Sa jag och log.
- Skämtar du?! Helt sjukt alltså.. Sa Ryan och gick tillbaka in till hotellrummet.
- Vårat plan lyfter om en timme, så vi måste dra nu! Sa jag till Emelie.
- Men vi då? Sa Christian.
- Erat går väl om drygt tre timmar. Om Justin checkar ur, så kan ni ju hitta på nånting så länge, sa Emelie och tittade på Christian.
- Ja, vilken bra idé! Sa Christian och sprang in i rummet.
- Vi kommer få det bäst, bara du och jag, sa jag och kysste Emelie mjukt på läpparna.


 

EMELIES PERSPEKTIV:

När vi kom in i Justin privatflyg så höll jag på att tappa hackan.
- Gud vad fint! Sa jag och tittade på Justin.
- Gillar du det? Sa han och log.
- Gud ja! Det är jätte fint, sa jag och tittade mig runt. Det var en plasma tv längst bort vid fyra stolar, så då kunde man iallafall titta på film under resan, sen märkte jag att det var övervåning också!
- Vad är det där uppe? Frågade jag och tittade på Justin.
- Det är ett stort sovrum med en stor säng ifall man blir trött, sa han och tittade malligt på mig.
Efter ett tag så lyfte planet, det var ungefär fjärde gången i hela mitt liv som jag flög, så jag var ändå lite nervös. Även om jag inte ville visa det så värst mycket. När vi satte oss till rätta så lyfte flyget, det kittlades lite i magen men jag började bara skratta.
- Vad skrattar du åt? Sa Justin och tittade frågande på mig.
- Det kittlas i magen! Sa jag och fnissade lite tyst. Han tittade på mig och log och skakade sedan på huvudet.
- Ska vi se film? Frågade jag Justin.
- Javisst, men tror inte jag har så mycket filmer här, har bara tagit med mig en. A walk to remember, sa han och tittade på mig.
- Vad är det för film? Sa jag och tittade på honom.
- Skämtar du? Det är ju världens bästa romantiska film. Vi ser den! Sa han och hoppade upp för att sätta på den.
När vi sett på filmen ett tag så fasnade jag totalt, den var så himla bra! Jag blev avundsjuk på dom på filmen, så jag gick och satte mig hos Justin i hans knä. Han log mot mig och kysste mig sedan fortsatte vi kolla. I slutet av filmen höll jag på och grina ihjäl mig, jag la mig mot Justins bröst så han inte skulle märka nånting.
- Gråter du älskling? Sa han och tog upp mitt huvud från hans.
- Jjjjjaaa... snyftade jag fram.
- Men älsklingen! Sa han och kramade om mig hårt. Jag låg mot hans bröst och grät en stund, det var faktikst riktigt mysigt, och skönt att få gråta. Det var ganska länge sen jag grät, eller i allafall släppte ut allting.
- Du? Sa Justin helt plötsligt.
- Ja, vad är det? Sa jag och snyftade lite.
- Jag vill ta med dig till Bahmas, eller Hawaii. Om två veckor, du får bestämma, sa han och tittade på mig med världens leende.
- Va? Menar du det? Ta med mig på en resa?! Bara du och jag? Sa jag och reste mig upp.
- Ja.. Fast vi kan ju bjuda med Ryan, Christian, Klara och Natalie också om du vill, sa han och log änu mer.
- SKÄMTAR DU?! OMGASH, Ja självklart! Till Hawaii! Eller nej... Bahamas.. Eller nej, vad ska jag välja, du får välja! Sa jag och kollade på honom med stora ögon.
- Nej älskling, du får välja det spelar ingen roll. Vi kan ju åka till nästa ställe i vinter! Sa han och kysste mig på pannan.
- ÅH! IGEN? JAG HAR ALDRIG VARIT UTOMLANDS... Shit, Hawaii är min stora dröm. Så det först i så fall! Sa jag och slängde mig runt hans hals. Jag var nog världens lyckligaste tjej.

JUSTINS PERSPEKTIV:

- Fast förresten, det är en sak jag inte berättat för dig.. Sa hon helt plötsligt, ganska allvarligt också.
- Va? Vad menar du? Sa jag och svalde hårt.
- Jag är med i en kör, eller likande. Vi har en uppvisning nästa vecka redan, i en teater lokal i New York. Jag ska sjunga solo.. En låt helt själv, sa hon och tittade på mig.
- Va? NEJ MEN GUD VAD ROLIGT! Sa jag och reste mig upp. Varför har du inte berättat? Jag tyckte väl att det var lite konstigt att du inte gjorde nånting, jag menar, med din röst.. Tillade jag sedan.
- Jag vet inte riktigt varför jag inte berättat, men jag tänkte bara så vi inte åker innan det! Sa hon och log igen.
- Självklart inte, sa jag och tittade på henne.

När vi kom fram så var det jätte mycket tjejer på flygplatsen för att hälsa på mig och Emelie, vi skrev kankse tre autografer innan det spårade ur. Så vi sprang ut och lyckades hitta min bil som någon stackare fått köra hit, men han fick ju bra betalt för det. Vi satte oss i bilen för att köra hem till mig.
- Är du nervös? Frågade jag Emelie.
- Om jag är! Sa hon och tittade på mig med ett nervöst leende.
- Det behöver du inte vara! Jag har berättat lite om dig för mamma och hon älskar dig redan! Sa jag och skrattade lite tyst.
- Åh, det ska bli så roligt! Men är ändå så nervös.. Gud vad spännade och se hur du bor, sa hon och skrattade.

EMELIES PERSPEKTIV:

Efter vi kört ett tag så kom vi fram till en stor grind, Justin öppnade rutan och tröck på en knapp och sa sitt namn, sedan öppnades grinden. Vi körde några meter och sedan kom vi upp på en kulle som det var backe ner mot gården, och det var då jag såg det. Justins hus.
- OMGASH! Skrek jag rätt ut.
- Vad? Sa han och skrattade.
- Ditt hus, det är awesome! Helt amazing! Sa jag med gapande munn.
Vi körde ner på gården och stannade utanför, sedan öppnade han den stora dörren och gick in, han höll upp dörren för mig.
- Hallå? Skrek Justin när han stängt dörren.
- Hej Justin! Jag är här inne! Hörde jag en kvinnas röst skrika. Vi tog av oss våra skor och sedan gick vi igenom en stor hall och gick förbi några små rum och sedan kom vi in i vardagsrummet.
- Hej mamma! Skrek Justin och sprang fram till Pattie och kramade henne.
- Hej gubben! Gud var jag har saknat dig! Sa hon och kramade tillbaka. Jag kände mig som ett fån, jag bara stod där och tittade på.
- Åh! Du måste vara Emelie, gud var roligt att träffa dig! Har hört så mycket! Sa hon och gick fram och kramade mig. Direkt när hon kramade mig så slappnade jag av och kände mig faktikst lugn.
- Ja det är jag! Sa jag och kramade tillbaka. Gud vad fin du är Pattie, tillade jag efter hon släppt mig. Hon var verkligen fin.
- Åh gud! Tack så himla mycket, du med! Sa hon och log stort mot mig.
- Ni verkar komma bra överrens, sa Justin och log stort.
- Ja tydligen, sa jag och skrattade lite.
- Vill ni ha något att äta? Jag kan göra i ordning tacos om ni vill! Sa Pattie och log.
- Åh gud vad gott, jätte gärna, sa jag och log tillbaka.
Pattie sprang ut i köket och jag gick till soffan och satte mig brevid Justin.
- Ska jag visa dig runt? Sa Justin och reste sig upp och tog min hand.
- Jätte gärna! Sa jag och skrattade.
Först gick vi ut i köket där Pattie stod och lagade mat, vi pratade lite med henne och sedan gick vi vidare. Han visade mig gymmet, Patties sovrum, Patties garderob, toaletten och sedan gick vi in i Justins garderob.
- HERREGUD! Är det här din garderob, och har du toalett i garderoben? Sa jag med gapande munn.
- Ja, sa Justin och flinade malligt.
- Kom får du se mitt sovrum! Sa Justin och drog mig i armen lite löst. Vi sprang ut från hans garderob och in i yttligare ett rum, hans sovrum. herregud vilket hus han hade.
- Åh... Det är är ju lika stort som mitt hus nästan! Sa jag och skrattade. Vad pinsamt och ta hem dig till mig sen, sa jag och skrattade enu mer.
- Nejdå! Det ska bara bli skönt, att få leva i ett normalt hus för en gångs skull. Jag gillar det här, men det blir för mycket ibland, sa han och log.
- Jag skulle gärna byta! Sa jag och slängde mig på hans nyabäddade säng.
Han kom och la sig brevid mig och tog min hand.
- Du Emmy? Sa han sedan.
- Ja Justin, vad är det? Sa jag och vände mig mot honom.
- Jag älskar dig verkligen, på riktigt.




Justins hus.

Hallen.

Vardagsrum.

Kök.

Liten del av toaletten.

Hemma gymmet.

Patties mammas garderob.

Patties sovrum.

Justins garderob och toaletten.
 
En del av Justins sovrum.




Vilket hus!!! Jag längtar till resan... :)
KOM IGEN OCH KOMMENTERA.

Kommentarer
Postat av: Anna

Gaaaaaaletbraaaa!!! :D

2010-12-13 @ 17:46:48
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Denice

Jaa, jag väntar troget på nästa! Du blir bättre och bättre tycker jag? :P Hahah kram Denice

2010-12-13 @ 17:49:40
URL: http://deniices.blogg.se/
Postat av: Sofia

OMGASH !! JAG ÄLSKAR DET !! Haha jag håller med Denice, det blir bättre och bättre för varje gång ! Du borde skriva ut det till en bok och sen sälja den haha ! :P MEN JAG ÄLSKAR DEET ! FORTSÄTT SKRIVAA !!!!!

2010-12-13 @ 18:35:40
Postat av: Marina

herre min gud vad bra, skriv meer !

2010-12-13 @ 19:29:33
URL: http://mphotos.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Fy f*n vad du skriver bra!!!! Ursäkta språket, men jag kan inte hålla mig, du är så himla duktig :D

2010-12-13 @ 19:42:21
Postat av: Anonym

mer mer skit bra btw skiit fint hus:)

2010-12-13 @ 20:28:27
Postat av: Sofia

Åhhh guuuuuuuud vad jag älskar det ! Kan inte sluta läsa utan läser om och om och om igen haha ! Snälla nästa espisode ikväll erller imorgon ????? Jag längtar oxå till resan ! :D

2010-12-13 @ 20:52:44
Postat av: laura

OMG Så bra det är!! meer :D

2010-12-13 @ 20:54:18
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: alice

hos min flickväns mamma :) vi har julmarknad :D

2010-12-13 @ 21:47:52
URL: http://aaaaliice.blogg.se/
Postat av: frida

meer!! jättebra!!:)

2010-12-14 @ 07:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0