WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 19

- När jag var kanske 7 år, så skulle jag göra lunch till mig själv efter jag varit i skolan, jag bestämmde mig för att göra stekt ägg så jag tog fram en stekpanna och två ägg, vi hade gas spis. Jag sprang upp på övervåningen för att fråga pappa som satt på kontoret ifall jag fick göra lunch, han sa att jag var för liten. Så jag sprang till mamma och frågade, hon sa att det var väl okej. Jag sprang ner igen och såg att det brann nere i köket, jag förstod ingenting. Så jag kröp in under min hemliga vrå under trappan bara för jag blev så rädd. Jag hörde hur mamma och pappa springer ner för trappan och springer ut ur dörren. Jag tänkte "nu lämnar dom mig" Jag sprang in i köket och försökte släcka elden med ingenting hände, hur mycket vatten jag än hällde på, jag brände mig på armen men fortsatte iallafall att hälla vatten på elden, helt plötsligt känner jag pappas armar runt om mig, han skulle precis springa ut med mig, men det var så rökigt där inne att pappa snubblade, jag flög fram en bit och jag hörde honom säga. " Emelie, spring ut genom dörren till mamma, snälla gör det för pappas skull." och jag minns att jag sa "Men pappa jag vill inte utan dig, när kommer du ut?"  Jag tittade och såg att pappas ben brann, han sa "Emelie, jag älskar dig, jag kommer snart. Spring iförväg" Jag såg hur hans ögon stängdes, men ändå sprang jag ut till mamma som satt och grät. Efter ett tag kom brandmännen men nästan hela huset var nerbränt till grunden. Det visade sig att jag hade glömt gasen på när jag sprang upp för att fråga om jag fick göra lunch, och då hade det exploderat. Jag fick operara min arm tre gånger, för att få den se så normal ut som möjligt.. Sa Emelie och grät. Hon visade sin arm och man såg att den var brändskakad.
- Men lilla, lilla gumman.. Sa mamma och ställde sig upp, hon ställde sig och kramade Emelie.
Jag gick dit och så stod vi alla tre länge länge och kramades.
- Det var absolut inte ditt fel Emelie, det får du inte tro.. sa jag och kramade om dom båda enu hårdare..


EMELIES PERSPEKTIV:

Efter vi pratat lite om min barndom så berättade Justin och Pattie om sina, det var otroligt skönt att dela med sig av det som hänt, knappt Nattis och Klara visste nånting, jag skämdes så mycket över det. Det var ju trots allt jag som hade satt på spisen och glömt, jag hade kämpat med mina skuldkänslor i 8 år drygt.
Vi kollade på klockan och blev häpna, den var redan halv sju! Men eftersom det var sommar ute så hade det inte blivit mörk, vi alla tre flög upp från stolarna och sprang upp i varsitt rum och började packa och fixa oss. Vi skulle åka sju, så att vi hade inte så mycket tid på oss. Justin tog fram en stor väska och började leta i garderoben vad han skulle ha.
- Du har så stor garderob så du kommer aldrig kunna hitta något att ta med dig, sa jag och skrattade. Jag själv hade min halvstora väska fylld med kläder, och det var nästan alla mina kläder från min garderob, hemma låg bara 3:bhar och några linnen kvar i garderoben.
- Eller hur! Jag vet på nolltid vad jag ska ha med mig! Sa han och skrattade. Han hade faktikst rätt, efter tio minuter kom han ut med väskan fylld av kläder.
Efter 20 minuter var alla klara och vi släckte ner huset och låste tre lås och satte på ett larm, sen gick vi till Justins bil och satte oss.
- Vill du sitta fram? Frågade jag Pattie.
- Nej ingen fara, jag kan sitta fram! Sa hon och log mot mig. Jag satte mig fram och vi körde upp för backen och körde några meter sen kom vi till griden och Justin klev ur bilen för att koppla ut automaten, så ingen skulle kunna trycka på några knappar.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Vi kom fram till flygplatsen och jag parkerade bilen, det kom fram en kille som skulle köra den till New York. Jag gav honom hans pengar och sedan körde han iväg. Han lovade att vara där före oss, så att vi lämnade våra grejer i bilen. Vi gick in på flygplatsen och där stod det några fans, hur kunde dom hitta mig egentligen? Vi skrev några autografer och tog några bilder, sen gick vi till flyget och hoppade på. Mamma gick upp och la sig för att vila och jag och Emmy satte oss för att titta på film, som tur var kunde man fälla ner stolarna så vi kunde ligga ner och titta. Vi satte på en film vi tog med hemifrån, The simpsons movie.
- Du Emelie? När vi kommer tillbaka från Hawaii, om vi är där drygt två veckor, då efter vi kommit hem så har min film premiär, det blir röda mattan och grejer.. Vill du följa med? Sa jag och tittade på henne.
- Och gå på röda mattan?! Skojar du?! SJÄLVKLART! Sa hon och lös upp.
- Snart har vi varit tillsammans i en månad, sa jag och tittade på henne. Hon log mot mig och tittade på mig,
- Men är det papparazzis där då? Gud vad läskigt.. Sa hon och tittade på mig nervöst.
- Nej du kommer älska det! Jag minns när jag gick röda mattan första gången. Det är jätte kul! Sa jag och log stort mot henne. Vi låg och småprata och efter ett tag så somnade Emelie, jag log och tittade på henne, sedan vände jag mig om och somnade jag med.

EMELIES PERSPEKTIV:

Jag vaknade av att vi höll på och landa, jag satte mig upp och drog upp ryggstödet på stolen, sedan sträckte jag mig över mot Justin och skakade lite lätt på honom, han vände sig mot mig och gäspade stort.
- Vi håller på och landa nu, sa jag och tittade på honom. Han var så söt när han var nyvaken.
- Aha, sa han och satte sig upp och log. Han var verkligen supertrött, det såg man!
Pattie kom ner för trappan och satte sig brevid oss innan vi hade landat helt.
- Vad spännade och se hur du bor! Sa hon och tittade på mig.
- Inte så värst.. Mitt hus är ju som ett förråd gemfört med erat! Sa jag och skrattade.
- Nej men gud, vårat är ju överdrivet! Det är roligt ibland, men annars är det bara jobbigt. Längtar lite till att ha det som förut, sa Pattie och log mot mig.
- Du sa ungefär exakt samma sak som Justin, sa jag och fnissade lite tyst. Både Justin och Pattie tittade på varandra och började sedan skratta. Dom ropade upp i högtalarna att vi fick gå ut ur planet, så vi reste på oss och gick mot utgången, den öppnade sig och vi gick ner för trappan. Vi började gå över flygfältet och sedan in i New Yorks stora flygplats, vi gick igenom några gate'ar och sedan kom vi bort till ett café. Vi alla tog en varsin kaffelatte för att piggna till lite. Vi satte oss och pratade en stund eftersom killen som skulle köra Justins bil, ringde när han var framme. Helt plötsligt så kommer några springande mot oss, jag ser först inte vilka det är, men sedan ser jag,
- NATTIS, KLARA! Skriker jag och springer mot dom.
- HEEEJ! Skriker dom och kommer mot mig i full fart och kastar sig på mig så jag ramlar omkull, jag skrattar och reser sedan på mig. Helt plötsligt kände jag händer mot mina ögon, jag kunde absolut inte gissa vilka det var, men när jag vände på mig så ser jag Ryan och Christian också.
- Hej killar! Sa jag och kramade dom stort. Justin kom emot oss och kramade killarna, så som killar gör! haha.
- Vad gör ni här?! Klockan är ju ett på natten! Sa jag och skrattade.
- Vi ville ju möta er puckon! Sa Klara. Vi skrattade lite och sedan gick dom och satte sig vid vårat bord. Dom hälsade på Pattie och vi alla började prata.
Det kändes verkligen som år sen jag såg dom! Fast det bara var två dagar sen..


Kommentarer
Postat av: Sofia

Åhh fett braa juu ! Fortsätt !! :D

2010-12-14 @ 22:38:32
Postat av: Anna

Asbra!!!!!!

2010-12-14 @ 22:44:30
Postat av: cajsa

MOOOOOOOOOOOOOORE :D



SV: tack så mycket söta du! ♥

2010-12-15 @ 00:44:54
URL: http://snicks.blogg.se/
Postat av: frida

meeer!! skitbra fortsätt!!:)

2010-12-15 @ 06:55:03
Postat av: Shawtyymane

åh, mer! !:D

2010-12-15 @ 08:53:10
URL: http://shawtyymane.blogg.se/
Postat av: Anna

skitbra!! :D

2010-12-15 @ 16:44:41
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Johanna/ Moonlight

Gillar denna story starkt :D Mer!!

2010-12-15 @ 17:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0