WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 26

- EN GÅNG TILL, EN GÅNG TILL, EN GÅNG TILL! Skrek alla. Justin kom emot mig och kysste mig, sen tog han micen och sa:
- Kan jag få Usher upp hit tack? JUSTE USHER HETTE HAN! Tänkte jag för mig själv. Jag såg hur Usher gick upp på scen och kom emot oss med världens smile.
- Tja Emelie! Sa han när han kom emot mig. Jag förstod ingenting och jag såg att publiken inte gjorde det heller.
- Tja, sa jag tveksamt.
- Jag heter Usher som du kankse förstår, och Justins skivbolag sitter där nere och så jag, och sen Scooter förstås. När han sa det så kom det ut en till kille, som antagligen var Scooter.
- Jaha, och.. Vad.. Sa jag och tittade på Justin som stod med världens smile.
- Vi undrar om du vill komma till Justin studio och börja jobba med oss, du kan bli stor tjejen! Sa Scooter och puttade mig lite på armen.
Jag tittade på Justin som log världens smile och såg stolt ut, vad i helvete...?


 

EMELIES PERSPEKTIV:

Jag stod tyst ett långt tag och tänkte. Jag var så överraskad att jag inte kunde visa glädjen jag kände.
- Förlåt, men det kom så plötsligt. Jag är egentligen superglad! Sa jag och försökte le.
- Ingen fara! Det förstår jag! Men kom ner till studion i morgon med Justin så kan vi prata då, jag log och tackade, sen gick dom ner från scenen.
Jag gick backstage och försökte fundera på hur det skulle vara att vara en kändis, Emelie Stevens låter ju inte direkt så bra.. Men det skulle vara roligt, tror jag.
När konserten var slut så var jag helt slut, vi gick ut till bilen där Ryan, Christian, Natalie och Klara redan satt. Dom började babla om vad Usher sagt och jag log stort mot dom.
- DU KOMMER BLI KÄND! Skrek Klara och hoppade av lycka.
- Hahahah eller hur, sa jag och skrattade lite.
- Ja du kommer ju det! Sa Ryan och var lika hyper han. Både jag och Justin skrattade bara åt hur dumma dom var haha.

När vi kom hem så gick jag in på toan och tvättade  bort sminket, jag slängde mina kläder i tvätten och gick ut genom dörren och gick in i mitt sovrum. Justin låg redan i sängen och han log mot mig.
- Du var grym idag, sa han och log stort.
- Ja, det var annorlunda, sa jag och skrattade lite.
 - Har du bestämt dig hur du ska göra enu? Sa han och tittade lite allvarligare på mig.
- Jag vet inte... Man kan ju alltid ge det en chans, sa jag och log lite.
- Yes! Sa han och såg stolt ut. Jag skakade bara på huvudet och gick och la mig brevid honom, han la armen under min kudde och sen la jag mig på den.
- Tack för du hjälper mig så mycket, sa jag och vände mig mot honom.
- Tack själv, du har hjälpt mig otroligt mycket, sa han och kysste mig. Jag log stort och sedan somnade jag av hans närhet.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag vaknade nästa morgon av att min telefon ringde, jag tittade på skärmen och såg att det stod Usher.
- Ah tja broo, sa jag och gäspade.
- Tjena, väckte jag dig eller? Sa han och skrattade lite. Lika bra det kankse, för ni ska vara här om 45 minuter helst, sa Usher sedan.
- Aha, okej. Vi ses då, sa jag och la på. Jag vände mig mot Emelies håll och såg att hon låg och tittade på mig.
- Är du vaken? Sa jag och log.
- Ja, jag vaknade för kankse 20 minuter sen, sa hon och log.
- Varför väckte du mig inte då? Förresten så ska vi vara i studion om 45 minuter, sa jag och gäspade igen.
- Aha, sa hon och satte sig upp. Hon reste sig upp och gick mot garderoben för att hämta kläder, hon satte på sig en skjorta och ett par jeans. Sedan slängde hon mina kläder till mig.
- Tack, sa jag och log.
- Jag går ner och fixar frukost så länge, sa hon och log lite åt mig. Hon sprang ner för trappan och jag satt kvar och sträckte på mig. Sedan satte jag på mig mina kläder och gick ner.
- Vad blir det för frukost? Sa jag och ställde mig bakom Emelie och la händerna runt henne.
- Bacon och rostbröd.. Sa hon och skrattade lite när jag naffsade henne i halsen.
Vi åt våran frukost och plockade undan efter oss, vi skrev en lapp att vi var i studion och sedan gick vi ut till bilen. Vi lyssnade på min nyaste skiva i bilen, vilket kändes lite fel. Men både jag och Emelie satt och sjöng med. Vi kom utanför det stora huset och jag parkerade på den stora parkeringsplatsen, sedan gick jag runt och öppnade dörren åt Emelie.
- Tack hern, sa hon och log stort. Jag log tillbaka och tog hennes hand och så gick vi tillsammans in i den stora byggnaden.
- Hej bieber! Sa tjejen i receptionen när vi kom in.
- Tja Sofia! Sa jag och log. Vi fortsatte mot hissen och åkte upp nästan längst upp, sedan kom vi in i studion.
- Tjooo broooo! Sa Usher och kom fram och kramade oss.
- Tja mannen! Sa jag och log stort.
- Jag har skrivit några låtar under natten, eller ja låtar och låtar.. Lite melodier och sådär.. Något jag tror skulle passa Emelie, sa Scooter och kom emot oss.
- Ja vi satt uppe hela natten! Sa Usher och blinkade mot oss.

EMELIES PERSPEKTIV:

När jag kom in i studion så trodde jag att jag skulle vara jätte nervös, men jag kände mig bara otroligt hemma. Usher och Scooter hade skrivit ihop lite slarv som jag och Justin fick började med att lyssna på, det lät faktikst riktigt bra.
- Gillar ni det?! Sa Usher och lät förväntansfull.
- Absolut! Det låter grymt, sa jag och log stort mot honom.
- Wow tjejen! Du är snygg och du sjunger som en gudinna! Du kommer bli stor, så Usher och blinkade åt mig.
- Eyyy, hon är min guldklimp, sa Justin och log.
- Du får nog lära dig att dela med dig, sa Usher och skrattade.
- Om vi kör igång nu, och är här varje dag typ.. Så kan vi lyckas släppa en skiva redan nästa vecka.. Sa Scooter och skrev nånting på en dator.
- Så snart?! Skämtar du?! Sa jag och log stort.
- Ja, iallafall en singel, sa Scooter och vände sig mot mig och log.
- Gud vad roligt, sa jag och log stort och gjorde en "tackblick" mot Justin. Han log och kysste mig sedan.
- Nu tänkte vi spela upp 3 låtar, som vi har jobbat på ett tag. Och du är den perfekta, du får välja en tillsammans med oss vilken du vill ha som din egen, sa Scooter och tröck på play på en skiva.
En hette,
Im gonna do this.
Den andra hette,
Even if I love you.
Den tredje hette,
You are the best thing.
Alla låtar var sjukt bra, Justin tyckte tvåan, jag med tror jag. Usher och Scooter satt och pratade om vilken som passade bäst.
- Vi tar tvåan och gör till din stora singel, så du får slå igenom. Det är en perfekt "slå igenom" låt, sa Usher och skrattade.
- Åh gud var roligt, när börjar vi spela in? Sa jag och log. 
- Vi kan testa nu, och se hur pass hemma du känner dig i låten, sa Scooter och log snällt mot mig. Jag log stort och Usher ledde mig till den lilla inspelingsstudion, de andra satt bakom glaset och tittade på mig, jag satte på mig hörlurar och kollade på pappret med låttexten på, de spelade upp melodin och jag började sjunga.
- Bryt, sa Scooter i en mickrofon.
- Vad hände? Sa jag och kollade konstigt på dom.
- Vänta tre sekunder till, och sedan höjer du tonen när dom sjunger Me, sa Usher och log mot mig. Jag nickade och sedan körde vi om, då fixade jag det galant. När vi spelat in hela så gick jag tillbaka till den andra studion, när jag kom in dit så såg jag hur häpna alla såg ut.
- Hon fixade det på andra försöket! Låten är ju redan klar, sa Usher med stora ögon.
- Allt vi behöver nu är ett skivomslag och reklama henne lite.. Sa Scooter med lika stora ögon han.
- Vi fixar in henne på en fotostudio i morgon, sa Justin.
- Smart idé, jag ringer till Photograficmodeling företaget ikväll, dom som fotade ditt skivomslag du vet? Sa Usher och tittade på Justin.
- Ah smart idé där.. Alla stod bara och pratade som om dom var i trans.
- Hallå, vi är faktikst levande, och vad menar ni? Är vi redan klara med låten...? Måste vi inte spela in den igen osv.. Jag menar det där var ju bara att öva, sa jag.
- Äh, det där lät grymt! Det är ju as coolt att släppa en låt som man inte ens tänkte på att den skulle släppas, det blir bättre när man är oförberädd, sa Usher och log.
- Och i morgon plåtas du! Sa Scooter.
Det var helt sjukt, på 3 timmar så hade jag gjort en låt?! 3 timmar.. Det kändes egentligen inte så seriöst.. Men ändå häftigt.
Idag är jag Emelie, i morgon blir jag Emelie Stevens..


Kommentarer
Postat av: Anna

åh, mer! :D

2010-12-19 @ 20:08:19
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: anna

helt sjukt bra, asså jag kan verkligen inte skriva ner hur bra du skriver. Du är verkligen suuuperbra på att skriva, det är såå verkligt och spännande, man vill bara läsa vidare. Skulle fan inte banga på att köpa din bok om du skulle skriva någon ;)



btw. skriv mer (a)

2010-12-19 @ 20:08:52
Postat av: Johanna/Moonlight

Herregud, vad jag är avundsjuk på emelie nu!!! Men måste verkligen ha mer nu så grymt bra!!!

2010-12-19 @ 21:54:09
Postat av: Laura

OMG! SÅ JÄVLA BRA :D

MEER :D

2010-12-19 @ 22:09:07
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Laura

Omg, så jävla bra! Meer :D

2010-12-19 @ 22:09:23
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: frida

så grymt bra e den!!! meeer!:)

2010-12-19 @ 22:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0