WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 28

- Det här är så roligt, men ändå läskigt! Tänk om den inte säljer alls, sa Emelie med mat i munnen.
- Nej.. Men vi får hoppas på det bästa, jag vet att singeln kommer sälja hur mycket som helst, sa jag och tog en klunk cola.
- Får väl hoppas! Sa hon och log.
- Förresten, jag har min "konsert" i morgon, sa hon och tittade på mig.
- Ja! Då får du äntligen använda din fina klänning, sa jag och log.
- Jag vet! Kommer du och tittar? Sa hon med världens smile.
- Nej... Jag har konsert då, sa jag och ljög. Jag hoppades att det lät övertygande.
- Fan då.... Äh, men du vet ju hur jag sjunger, sa hon och log!
Jag log till svar, det skulle bli så himla kul att överraska henne.


Emelie när hon uppträder.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Dagen efter så sprang Emelie runt som en kanin och letade efter sin klänning.
- Här är den, sa jag och sträckte fram påsen tilll henne med klänningen i.
- Oh, gud tack! Skrek hon och drog av sig kläderna och drog på sig klänningen istället. Jag skrattade åt henne och låtsades göra mig i ordning för min konsert.
- Fasen att du inte kan komma ikväll, sa hon och tittade på mig.
- Jag vet... Sa jag och försökte att inte le. Hon tittade på mig och log, sedan gick hon för att borsta tänderna. Jag twittrade så länge
" Emelie has a show today, she will sing all by her self! All fans, come there and support her! It is in the big theater station in NYC, she does not even know that I wil comel, so it will be a suprise! It starts at 18:00 Come on! Hugs to you all. "
Precis när jag klickat på "tweet" kom Emelie tillbaka.
- Klockan är 17:00 nu, jag ska dra, hinner du skjutsa mig innan konserten? Sa hon och kom emot mig och kysste mig.
- Absolut! Kom nu, sa jag och tog hennes hand. Vi gick ner och hon skrek till Evelyn och mamma att jag skjutsade henne, sen gick vi ut mot bilen och satte oss.

EMELIES PERSPEKTIV:

Vi kom fram och jag gick ut ur bilen, Justin gick också ut och kysste mig hejdå. Sen gick jag in i den stora byggnaden och såg att Natalie och Klara stod "backstage" och övade lite smått på sin dans dom skulle visa upp.
- HEJ TJEJER! Sa jag och sprang emot dom och kramade dom.
- Hej gumman! GUD VAD FIN DU ÄR! Sa Klara och stirrade på mig.
- Justin köpte den åt mig.. En äkta Chanelklänning, sa jag och himlade med ögonen. När jag sa det så började alla vi tre att hoppa upp och ner och skrika hysteriskt.
- OMGASH du är så lyckligt lottad! Sa Natalie emellan hoppen.
- Jag vet! Sa jag och pep med rösten. Vi stod och hoppade och efter ett tag kommer Christian och Ryan in bakom scenen.
- Shoo grils, sa Ryan och log mot oss. Christian gick fram och kysste Klara, och Ryan gick fram och kysste Nattis.
- Varför inte Justin här? Sa Christian och log ett konstigt leende.
- Ehm..? Han skulle ha konsert ju, sa jag och tittade på honom.
- Det ska han ju int.... Sa Klara men blev avbruten av att Christian satte handen för hennes munn,
- Shhhh, sa han och tittade på henne, hon nickade som om hon sa "ja juste".
- Alltså... Vad är det jag inte vet? Sa jag och tittade på dom.
- Ingenting! Sa alla och gick iväg. Konstigt..
Först var det några som spelade piano, sen var det några som sjöng, sen var det Nattis och Klara som dansa, jag var efter dom. Och sist såklart. Synd att inte Justin var här... Det var egentligen meningen att jag skulle spela piano, för det hade jag lärt mig nu i ett års tid.. Fast nu kunde dom inte få hit en vit flygel som jag verkligen ville ha! Så att jag skulle bara sjunga.. Stod jag och tänkte när dom ropar mitt namn.
- OCH NU, EMELIE STEVENS! Skrek min musiklärare och jag sprang ut på scen och blev chokad över hur mycket folk det satt i publiken, det var så fullt så det satt till och med folk i gångarna mellan stolarna.
Jag ställde mig mitt på scen och tog mikrofonen,
- Hej allihopa! Gud så mycket folk! Vad nervös jag blir.. Jag ska iallafall köra When i look at you, med Miley Cyrus. En jätte fin låt, i hope you guys like it, sa jag och började sjunga.

JUSTINS PERSPEKTIV:

När jag släppt av Emelie så åkte jag iväg en bit, sedan åkte jag tillbaka. Jag stod utanför och väntade på alla fans som kom, trodde det bara skulle vara några stycken, men det kom hundratals! Till och med killar som sa hur lyckligt lottad jag var över att ha en så snygg tjej. Jag blev lite arg, men mest stolt.
Efter ett tag fick vi gå in i den stora byggnaden och jag satte mig i mitten, sedan satte sig några tjejer brevid mig och så kom Ryan och Christian och satte sig, de berättade att Emelie inte misstänkte något alls. Jag log bara.
- OCH NU, EMELIE STEVENS! Skrek en kvinna som stod på scen, jag kände hur nervös jag blev och hur det hettade om kinderna.
Emelie kom ut på scenen och såg vackrare ut än någonsin tidigare, jag började skratta lite när jag såg hennes min om hur mycket folk det var.
- Hej allihopa! Gud så mycket folk! Vad nervös jag blir.. Jag ska iallafall köra When i look at you, med Miley Cyrus. En jätte fin låt, i hope you guys like it, sa hon och började sjunga. När hon tog första tonen så rös jag i hela kroppen, det föll ett sånt medlidande i publiken att det såg ut som om alla flög mjukt fram i hela rummet.
När hon var klar så blev det stående ovationer, alla applåderade och busvissla, jag såg min chans och reste mig upp. Jag gick emellan alla som satt i gången och smög upp på scen.

EMELIES PERSPEKTIV:

Omgash säger jag bara! Alla stod upp och applåderade, det var helt sjukt! De skrek "engångtill" osv.. Jag fick tårar i ögonen.
Helt plötsligt känner jag händer runt mig och vänder mig om, där står han.. Killen i mitt liv.
- Hej älskling, sa han och log.
- Var du här hela tiden? Sa jag med tårar i ögonen.
- Absolut, tror du jag skulle missa? Jag kastade mig runt hans hals och publiken skrek enu mer.
- Alla dessa killar och tjejer är dina fans, DINA. Jag twittrade och skrek alla Emelies fans kom till teaterlokalen ikväll för hon ska sjunga, sa han och log mot mig.
- Gjorde du det... För min skull? Sa jag och började gråta av lycka. Det här var bar för bra för att vara sant.
- Allt för din skull babe, sa han och kysste mig.
- TACK ALLA! SHIT! JAG KAN INTE FATTA ATT ALLA ÄR HÄR FÖR MIN SKULL! Skrek jag och kände hur trött jag blev i kroppen helt plötsligt.
Jag tittade upp på Justin med tårar i ögonen, jag märkte att jag låg på marken och såg hur folk sprang omkring mig och skrek. Helt plötsligt blev allt svart och så himla tyst...

DUMDUMDUM.. Nej :'/
KOMMENTERA.

Kommentarer
Postat av: Anna

Omg....... Meeeeerrrrrr!!!!!!!! :D

2010-12-20 @ 22:57:27
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Herregud vad ska egentligen hända nu? Men som sagt skitbra, mer,mer!!

2010-12-20 @ 23:13:52
Postat av: Michelle

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2010-12-21 @ 07:37:39
URL: http://veronasmichelle.blogg.se/
Postat av: frida

mer mer mer mer!! skit ra fortsätt!:)

2010-12-21 @ 08:42:31
Postat av: Anonym

mer

2010-12-21 @ 14:25:22
Postat av: cajsa

MEEER !

2010-12-21 @ 16:37:41
URL: http://snicks.blogg.se/
Postat av: Anna

Mer nuuuuuuuuu!!!

2010-12-21 @ 19:24:40
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: louise

spännande! mer idag :D

2010-12-21 @ 19:43:12
URL: http://lllouiiiseee.blogg.se/
Postat av: Laura

OMG! så himla bra!! Men snälla säg inte att hon är gravid, eller dom kanske inte ens har legat med varandra? ;)

Aja, skit bra novell :D

2010-12-21 @ 20:26:54
URL: http://fevrierkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0