WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 3

Efter konserten så åkte vi tillbaka till hotellet som planerat, Natalie och Klara var trötta som tur var, så dom ställde inte så mycket frågor. När vi kom upp i vårat rum så satte jag blommorna i en fin vas med vatten, Klara och Natalie slängde av sig kläderna och kröp ner i sängen och somnade direkt, tur. Jag gick in på toaletten och tvättade bort mitt smink, jag släppte ut mitt hår som nu var helt lockigt av flätan jag tidigare haft. Jag satte på mig en enkel klänning och gick ner till lobbyn, Justin stod redan där och ombytt till värsta fina smokingen.
*Hur snabbt är människan?*
Jag gick fram och log, men jag tror han såg att jag var obekväm så han kramade om mig och viskade:
- Gud vad vacker du är, när du är precis som du är.
När han sa det, så visste jag att jag fallit direkt. Vilket inte alls var bra, jag kunde ju inte bli kär i världens mest kända ungdom?! Det är slutar inte bra..
Vi kom in i resturangen på hotellet, och den var faktikst väldigt fin. Vi blev ledda till ett privat rum, satt ingen skulle se oss. Vi slog oss ner och beställde mat, under middagen så snackade vi om allt möljigt. Efter ett tag var jag inte lika obekväm längre, det kändes faktikst riktigt bra.
- Vad tycker du om mig då? Sa Justin och tittade förväntansfullt på mig.
Jag visste inte vad jag skulle svara.. Jag log bara mot honom och helt plötsligt sa han:
- Jag gillar verkligen dig Emelie, du är speciell, sa han och bet sig i läppen.
- Ehh.... Sa jag och blev generad.
- Berätta nu, vad tycker du om mig? Sa Justin och satte sig rakare i ryggen.
- Helt ärligt så gillar jag inte dig, eller asso... Innan jag hann berätta att jag började gilla honom så såg jag att han ögon fylldes med tårar och han sprang ut från resturangen.
- JUSTIN VÄNTA FÖRLÅT! JAG HANN INTE BERÄTTA KLART! Skrek jag och sprang efter honom ut på gatan.


EMELIE'S PERPEKTIV:

Han sprang ut mitt i gatan, det spörengade så jag var redan dyblöt enda in till trosorna. Han satte sig på huk på vägen och jag sprang fram till honom.
- Justin, förlåt. Det jag menar är att jag var inget fan av dig när vi åkte på den här resan, Natalie & Klara tvingade med mig. Men nu, efter att du kysste mig på kinden på scenen så blir jag bara helt varm när jag ser dig, jag blir generad och jag vill bara kyssa dig, sa jag och tittade på honom. Han tittade upp med tårfyllda ögon och försökte le.
- Jag vill bara inte bli sviken, jag vill ta det lugnt och försiktigt, jag har dejtat idioter förut, och jag vill verkligen inte bli sviken igen. Jag tror liksom inte på kärleken så mycket, sa jag och tittade ner.
- Emelie, sa inte jag till dig där inne att du var speciell? Jag kommer inte svika dig, sa han och ställde sig upp. Jag ställde mig också upp.
Jag tittade på hans läppar som var alldedes fuktiga av regnet som össt ner på dom, jag slickade mig om läpparna och tittade upp mot hans gyllenbruna ögon. Han la händerna runt min hals och kom närmare med huvudet. Helt plötsligt avbröt jag när hans läppar var några centimeter från mina.
- Eh, jag.. eh, jag måste....
- Shhh, sa han och satte fingret mot mina läppar. Han stängde ögonen och närmade sig mina läppar igen, den här gången lät jag det hända. Hans läppar var mjuka och smakade vaniljglass. Han drog sig närmare mig och fortsatte kyssen, han gjorde det så försiktigt och mjukt så jag höll på att smälta ur hans famn. Han avslutade kyssen och sa,
- Jag vill också ta det lugnt, och försiktigt. Men jag kunde inte låta bli, dina läppar ser helt underbara ut, sa han och tog bort en blöt hårslinga från min panna.
- Wow, det där var... Wow, sa jag och stammade.
Han log och la armarna om mig, vi stod och kramades på gatan, i regnet, mitt i natten. Det var underbart.
Efter en stund så gick vi in på hotellet igen, vi gick mot hissen hand i hand och tröck oss upp till vår våning. Han bodde på samma som oss, några dörrar bort.
- Vill du följa med till mitt rum och dricka varm choklad? Sa Justin och log.
- Javisst varför inte, sa jag och tittade på klockan.
- HERREGUD! Skrek jag kankse lite för högt.
- Vad är det? Sa Justin och tittade oroligt på mig.
- Klockan är halv två! Shit, sa jag och log över hur beskyddande han verkade vara.
När vi kom in på hans rum så hade han världens svit, helt sjukt fint var det!
- Har du någon stor tröja jag kan låna? Sa jag och tittade mig omkring.
- Ja vänta! Sa Justin och sprang iväg till ett annat rum.
Medans han var borta knäppte jag upp min klänning och gick in på toaletten och kramade ur mitt blöta hår som nu låg i stripor över hela mitt ansikte.
- Här! Sa Justin och sträckte över en vit stor t-shirt som det stod bieber på ryggen, på.
- Tack, sa jag och log.
Jag drog på mig den stora tröjan som nästan räckte ner till knäna på mig, sen gick jag ut och satte mig brevid Justin som satt i shorts bara.
- Oj.... sa jag generat och tittade på hans sexpack.
Han log malligt mot mig och smekte den.
- Kom och sätt dig här, jag har varm choklad står här på bordet, sa han och pekade.
- Aha jovisst, sa jag och kröp upp i soffan brevid honom.
Jag la mig mot hans bröst och hörde hans hjärtslag, han var verkligen en bra kille.
- Vänta lite! Sa Justin och sprang iväg. Han kom tillbaka efter en stund med gitarren och satte sig brevid mig, han började spela Favorite Girl och sjöng med. Shit vilken låt, varför gillade jag honom inte från början...? Nej emelie, inte så fort fram, ta inga förhastade slutsatser änu, viskade jag för mig själv.
När han spelat klart log han mot mig och sa,
- Du är verkligen bra Emelie, en bra vän än så länge.
- Ja du med Justin, sa jag och la huvudet i hans knä och tittade upp på honom.
Vi satt och prata i kankse 3 timmar, och när klockan närmade sig fem så smög jag tillbaka till mitt hotellrum, hans kramade om mig och kysste mig mjukt på huvudet.
- Godnatt Emelie, vi ses, sa han och log.
- Ja, det gör vi. Godnatt, sa jag och stängde dörren bakom mig.

Jag öppnade dörren och sjöng Favorite girl lite tyst, jag började dansa innanför dörren och sjöng. Helt plötsligt tändes lampan och Klara och Natalie satt i soffan och tittade fundersamt på mig.
- Jaha, vart har du varit då? Sa Klara.
- Eh... jo, jag..
- Och du gillade ju inte ens Justin! Avbröt Natalie mig.
- Men alltså jo... det är så.. Jag åt middag med... en kille.
- En kille? Middag mitt i natten? Och vems tröja har du på dig? Sa klara enu mer fundersamt.
Jag vände mig om och dom såg att det stod Bieber på ryggen, jag vände mig tillbaka och såg Klara och Natalies miner.
- VAD HAR DU GJORT EGENTLIGEN?! Skrek båda två och reste sig upp hastigt.


Hur kommer dom ta det? Är dom arga? Man vet aldrig!

Det kommer bli lite dåligt upptadering idag, för ska vara barnvakt från nu tills ikväll. Men jag kankse upptaderar i kväll eller senast i morgon bitti. KOMMENTERA OM NI VILL HA MER

 


Kommentarer
Postat av: Anna

mer ofc :D

2010-12-06 @ 15:51:44
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Julia

meeeeer

2010-12-06 @ 16:06:58
URL: http://manybieberdreams.blogg.se/
Postat av: Anonym

skit bra vill ha mer;)

2010-12-06 @ 16:49:37
Postat av: Siis

OHHH!!! Jätte bra novell, är ingen justin bieber fan, eller ett stort bara ett litet, men denna novell slår de andra jag läser. Du skriver rätt bra också (:

2010-12-06 @ 18:21:02
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: anna

en av mina favoritnoveller helt klart ! men skriv oftare :DDD

2010-12-06 @ 22:17:28
Postat av: Laura

Bra, mer :D

2010-12-06 @ 22:33:01
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Det är svinbra ofc :)

2010-12-08 @ 21:29:02
Postat av: Denice

Ja gillar <3 Jag fortsätter verkligen läsa din blogg :D

2010-12-11 @ 18:15:20
URL: http://deniices.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0