WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 4

Jag öppnade dörren och sjöng Favorite girl lite tyst, jag började dansa innanför dörren och sjöng. Helt plötsligt tändes lampan och Klara och Natalie satt i soffan och tittade fundersamt på mig.
- Jaha, vart har du varit då? Sa Klara.
- Eh... jo, jag..
- Och du gillade ju inte ens Justin! Avbröt Natalie mig.
- Men alltså jo... det är så.. Jag åt middag med... en kille.
- En kille? Middag mitt i natten? Och vems tröja har du på dig? Sa klara enu mer fundersamt.
Jag vände mig om och dom såg att det stod Bieber på ryggen, jag vände mig tillbaka och såg Klara och Natalies miner.
- VAD HAR DU GJORT EGENTLIGEN?! Skrek båda två och reste sig upp hastigt.





EMELIES PERSPEKTIV:

Jag tittade på Natalie och Klara, sen sa jag,
- Nej men, jag har träffat en tjej kompis! Och vi hittade en JB affär längre ner på gatan, vi var ute ganska länge och hade jätte roligt! Sa jag och skrattade.
- Du sa ju att du ätit med en kille? Sa Klara och tittade fundersamt på mig, men hon hade ändå ett leende på läpparna.
- Jag vet inte varför jag sa det! Jag bara.. skämdes över att jag hade fel om den där Bieberkillen! Sa jag och log.
Klara och Natalie började skratta och hoppade på mig med två kuddar.
- TJEJER LÄGG AV! Skrattade jag.
- HAHHAAA, nu ska du få för du inte väckte oss när du gick! MOHAHAAHAAH, Skrek Natalie.
Efter en stund av kuddkrig så gick vi och la oss. Klockan var halvsex, men vi tänkte iallafall sova i några timmar. Jag la mig ner i sängen och somnade direkt.
Jag vaknade nästa dag av att min telefon ringde, det var ett nummer som jag inte alls kände igen så jag tröck på upptaget och la mig ner och blunda igen, efter några minuter ringde min telefon igen och det bankade på dörren. Natalie och Klara sov fortfarande, dom är alltid så dom hör verkligen ingenting när dom sover. Jag tröck på upptaget på telefonen och sedan gick jag ut i hallen och öppnade dörren. Mitt hår var helt ruffsigt och jag hade korta shorts och en vanlig sportbh på mig.
- Eh... oj hej.. Sa Justin som stod och tittade på halvvakna mig, han rodnade.
- Hahahha hej! Sa jag och log mot honom. Jag tittade på honom när han tittade på mig från topp till tå, han bet sig i läppen. När han gjorde det så blev jag helt varm.
- Hur är det? Sa jag och försökte få tillbaka hans blick till mina ögon.
- Bara bra, jag undrade om du vill göra nånting idag? Sa han och tittade på mig.
- Javisst! Nu direkt? Sa jag och log.
- Ja, du kan bara springa in och klä på dig, du är fin som du är nu..... Men.. ja du kankse inte kan gå sådär, sa han och rodnade.
- Hahahahaha ja vänta här så kommer jag strax.
Jag sprang in och satte på mig ett par ljusblå jeans och ett vit linne, sen tog jag mina svarta converse. Jag borstade håret och gjorde en fläta precis som jag haft på konserten, och sen satte jag på lite mascara. Jag skrev en lapp till Natalie och Klara och sa att jag var ute med min nya kompis. När jag gick ut i korridoren så stod Justin och pratade i telefon, han tittade på mig och log. Han avslutade samtalet och sa,
- Jag har fixat så vi ska göra något roligt idag! Sa Justin med världens entusiasm.
- Jaha, får jag inte veta vad det är? Sa jag och log.
- Jorå när vi kommer fram! Vad fin du är idag förresten, sa han och tog min hand.
Vi gick bort till hissen och åkte ner till garaget, vi hoppade in i hans bil och körde iväg.
- Hur länge är du i Georgia? Sa jag och satte in en skiva i sterion.
- I en vecka, sen bär det av till stora New York! Jag stannar i New York i nästan 2 månader, sa han och log.
- Skämtar du? Sa jag och tittade förvåntat på honom.
- Va, vad.. Nej, sa han och tittade undrande på mig.
- Jag bor i New York och jag ska stanna i Georgia i en vecka också! Sa jag och skrattade.
- Skämtar du?! Hahaha gud var roligt, sa Justin och la sin hand på mitt lår.
Vi körde ganska långt tills vi kom fram till en stor byggnad, jag klev ur bilen och undrade vd han hade hittat på nu. Han tog min hand och vi gick in i den stora byggnaden. Det stod ett stort vitt piano på en scen och Justin sprang fram dit direkt.
- Kom! Sa han.
Jag gick fram och han gav mig en mic och ett papper, det var en text. Han började spela.
- Nej Justin sluta jag kan inte sjunga! Sa jag.
- Never say never, sa han och flinade.
*Oh
Yeah heah yheah
Mmmmmmmmmmmmm

I'd wait on you forever and a day
Hand and foot
Your world is my world
Yeah
Ain't no way you're ever gon' get
Any less than you should
Cause baby
You smile I smile (ooh)
Cause whenever
You smile I smile
Hey hey hey*

Jag dansade och sjöng som jag brukade göra när jag Natalie och Klara brukade gå på karaokekvällar. Jag märkte inte ens att Justin slutat spela och bara satt och glodde på mig.
- Vad är det? Varför slutade du spela..? Sa jag och tittade förvånat på honom.
- Du sjunger som en gud..., Sa Justin och reste sig upp. Han kom fram emot mig och la händerna runt mina höfter, han tog bort håret jag hade i ansiktet och tittade mig i ögonen, jag höll på att smälta ner till en pöl på marken! Han kom närmare med huvudet och jag kände hans läppar snuddade mina, jag tog ett litet steg framåt och våra läppar möttes i en mjuk blöt kyss. Jag tog ett mjukt tag om hans nackhår, han flyttade sig så nära mig så jag kände hans hjärta slå mot mig. Jag började avsluta kyssen och Justin hängde med, jag öppnade ögonen och tittade på honom med ett stort leende.
- Igår sa du att jag var en bra vän... Sa jag och skrattade tyst.
- Jag vet, gud ville något annat, sa han och pussade min panna.
Efter en stund när vi suttit och pratat och så, så säger Justin helt plötsligt,
- Jag har en till överraskning, kom!
Vi åkte iväg i hans bil och efter ett tag stannade vi, han satte på mig en ögonbindel och tog min hand för att leda mig dit vi skulle.
När han tog av mig ögonbindeln trodde jag inte mina ögon..


Vad är överraskningen tror ni? :D
Om ni kommenterar mycket så får ni en till redan idag!


Kommentarer
Postat av: Anna

ingen aning... xd

2010-12-07 @ 16:20:21
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: Emma

MEEEEER!!!

2010-12-07 @ 16:35:33
URL: http://emmaslivitext.blogg.se/
Postat av: justinsjulija

mmeeerrraa !! :D

2010-12-07 @ 16:45:49
URL: http://mathildaochjulija.blogg.se/
Postat av: Laura

Du skriver jätte bra! mer :)

2010-12-07 @ 17:09:41
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej :D Det är en jättefin blogg du har :) Ska självklart läsa din novell :D Kram Johanna

2010-12-07 @ 18:10:59
URL: http://justinbieberstories.blogg.se/
Postat av: Siis

Like it ;D

2010-12-07 @ 18:16:31
URL: http://siisoayy.blogg.se/
Postat av: lollo

har läst igenom dina första "episodes" och dom är verkligen jättebra! lite annorlunda från alla andra ;) ♥

2010-12-07 @ 18:38:12
URL: http://lllouiiiseee.blogg.se/
Postat av: patricia

mmmmmeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

2010-12-07 @ 19:36:02
URL: http://loveestory.blogg.se/
Postat av: Julia

jag vet inte vad översakningen är men meer nu jag har väntat länge

2010-12-07 @ 19:43:28
Postat av: Anonym

meeeeeeeeeeeer

2010-12-07 @ 21:11:07
Postat av: lollo

tack för din kommentar,verkligen sjukt svårt att välja mellan väskorna för båda är sjuukt snygga enligt mig!



skriv en till ikväll iaf! superspännande :)

2010-12-07 @ 21:32:36
URL: http://lllouiiiseee.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Det är suveränt bra!!!

2010-12-08 @ 21:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0