WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 20

- NATTIS, KLARA! Skriker jag och springer mot dom.
- HEEEJ! Skriker dom och kommer mot mig i full fart och kastar sig på mig så jag ramlar omkull, jag skrattar och reser sedan på mig. Helt plötsligt kände jag händer mot mina ögon, jag kunde absolut inte gissa vilka det var, men när jag vände på mig så ser jag Ryan och Christian också.
- Hej killar! Sa jag och kramade dom stort. Justin kom emot oss och kramade killarna, så som killar gör! haha.
- Vad gör ni här?! Klockan är ju ett på natten! Sa jag och skrattade.
- Vi ville ju möta er puckon! Sa Klara. Vi skrattade lite och sedan gick dom och satte sig vid vårat bord. Dom hälsade på Pattie och vi alla började prata.
Det kändes verkligen som år sen jag såg dom! Fast det bara var två dagar sen..




Emelies hus.

Emelies rum, brevid skrivbordet på den sidan man inte ser, så är den en plasma tv. :)

EMELIES PERSPEKTIV:

Efter ett tag fick Justin ett telefonsamtal från killen som hade kört hit bilen, vi alla gick ut och vi sa hejdå till Natalie och dom andra, dom hade en egen bil med sig. Natalie hade lånat sin pappas bil och kört hit, hon var ju ett år äldre än mig så hon hade fått körkort för 3 månader sen. Vi klev in i bilen och började åka mot mig.
- Hur åker man då? Sa Justin och såg förvirrad ut.
- Kör rakt fram här, sen där borta svänger du till höger, då kommer du ut på en stor väg som du kör på i 20 minuter, sen kör du i en rondell åt vänster och kör några meter så är du i ett hus område, I´ll show you, sa jag och log stort.
Jag smsade mamma och skrev "Vi är på stora vägen nära rondellen nu, Pattie och Justin sover hos oss, som jag sa igår. Snart hemma, puss" jag skickade det och fick svar efter en stund. "jag bäddar så länge, puss".
Justin körde runt några varv i rondellen,
- Vad gör du? Sa jag och tittade på honom.
- Vilket håll skulle jag åka?! Sa han och såg förvirrad ut.
- Vänster! Sa jag och skrattade tyst. Du kör upp här, sen är det huset längst bort, nummer 10, sa jag och pekade. Justin körde in på uppfarten och stängde av bilen.
- Här är mitt lilla hus.. Sa jag och skämdes lite faktikst, det var ingenting gemfört med Justins.
- Omgash! Skämtar du?! Det är ju jätte fint.. Sa Justin och tittade på mig.
- Nej det är inte så speciellt, sa jag och log stort.
- Har ni mycket pengar eller nått?! Sa Justin fortfarande lika förvånad.
- Nja.. Pappa hade ett eget företag så han tjänade jätte bra, min storebror som är 23 tog över, mamma äger en resturang, vi är väl inte rika. Men inte fattiga heller, sa jag och log.
- Gud.. det är så mycket saker jag ínte vet om dig! Sa han och log änu större.
- Hahaha! Jag vet inte så mycket mer om dig heller, egentligen, sa jag och kysste honom. Justin log och sedan gick han ut ur bilen och gick och öppnade dörren åt mig, jag öppnade bagageluckan medans Justin väckte sin mamma som somnat på den 30-minuters resan hit.
- Oj vilket hus! Sa hon och gäspade.
- Haha eller hur, sa jag och skrattade. Hon förstod vad jag menade och log bara lite åt mig och skakade på huvudet.
Vi tog fram våra väskor och gick in i hallen, det luktade bullar. Mamma kom ut i hallen och såg lycklig ut.
- Hej gumman! Sa hon och kramade mig, jag har bakat bullar.. Jag vet att det är mitt i natten, men som kvällsfika med ett glas mjölk! Sa hon och log när hon släppte mig. Jag började bara skratta över hur arrangerad hon var över att Justins och Pattie skulle komma hit.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag kom in i Emelies hall och häpnades över hur fint det var, och det luktade gott också, inte bara bullar, utan det luktade Emelie. Helt plötsligt kommer hennes mamma ut i hallen och hälsar på oss.
- Hej gumman! Jag har bakat bullar.. Jag vet att det är mitt i natten, men som kvällsfika med ett glas mjölk! Sa hon och kramade Emelie.
- Hej förresten, sa hon och gick fram mot mig och mamma med världens leende.
- Hej! Sa jag och skakade hennes hand.
- Vill ni ha lite bullar kankse..? Sa hon och tittade på oss.
- Absolut, sa mamma och vi gick ut i köket och satte oss. Vi tog ett glas mjölk och så satt vi och pratade lite och åt bullar. Det var riktigt mysigt, och Emelie verkade riktigt nära sin mamma.
När klockan började närma sig tre så bestämde mig jag och Emelie för att gå och sova.
- Vi går upp och lägger oss nu, sa Emelie och pussade sin mamma på kinden.
- Okej gör det, jag stannar här nere och fortsätter prata med Evelyn, sa mamma och log mot oss.
- Okej, godnatt! Sa både jag och Emelie samtidigt.
Vi gick upp för en ganska stor trappa och kom upp i en smal hall, det var några dörrar vi passerade och sedan kom vi till en dörr där det stod "EMELIE" på. Jag log och Emelie öppnade dörren.
- Naw! Vilket gulligt rum! Sa jag och tittade mig runt.
- Gulligt haha? Tack. Sa hon och log.
- Åh vi kollar på film! Sa jag och stängde dörren, Emelie började packa upp sina saker.
- Okej, välj en där i lådan under sängen, jag ska bara gå och tvätta bort sminket, sa hon och gick ut ur rummet.
- Jag tog av mig mina kläder och la dom fint på sängen, sen började jag välja film. Det fick bli Titanic, eftersom jag inte hittade någon annan jag tyckte var intressant att se på just nu. Jag tog bort alla "finkuddar" och la dom på golvet och sedan la jag in dvdn i dvdspelaren, sedan började jag välja i menyn och pausade tills Emelie kom in.
Efter ett tag kom hon tillbaka i korta shorts och en magtröja, hon hade uppsatt hår.
- Wow, vad snygg du är! Sa jag och skrattade.
- Eller hur, det här är mina sovkläder, sa hon och gäspade. Jag tröck på play och filmen började spelas.
- Titanic?! Då kommer jag grina ihjäl mig, sa hon och la sig på mitt bröst.
- Men jag är ju här, då behöver du inte gråta! Sa jag och log malligt. Hon skrattade bara.
Filmen började närma sig sitt slut och jag hörde hur Emmy låg och snyfta.
- Såja, sa jag och klappade hennes panna. Hon tittade upp mot mig och log. När filmen var slut satte hon sig upp, vi började prata lite om allt möjligt faktikst, hur det gick för henne i skolan osv.. Helt plötsligt känner jag hennes läppar mot mina. Hon kysser mig mjukt och försiktigt och sätter sig i mitt knä, jag lägger handen på hennes rygg och drar fingrarna över hennes mjuka kropp. Hon skrattade lite, på ett gulligt sätt.
- Du Justin? Sa hon och tittade på mig.
- Ja Emmy? Sa jag och tittade tillbaka.
- Jag älskar dig, jag älskar dig masvis! Lämna mig aldrig? Sa hon och tittade allvarligt på mig.
- Aldrig i hela mitt liv, jag klarar mig inte utan dig, sa jag och kysste hennes panna. Hon gick bort från mig och la sig ner på min arm, jag la mig ner med min mage mot hennes rygg, snart hörde jag hur hon snarkade lite tyst.
- Jag älskar dig, viskade jag och somnade.


Sämst kapitel, men jag har inte orken idag. Förlåt.


Kommentarer
Postat av: frida

meer!! den är så bra!!:)

2010-12-15 @ 17:15:51
Postat av: Anna

Näee det var asbra! :D

2010-12-15 @ 17:57:26
Postat av: Johanna/ Moonlight

Det är verkligen inte sämst det är jättebra x 10000000 :D

2010-12-15 @ 18:15:21
Postat av: Anonym

nää , den var bra:D

2010-12-15 @ 18:31:56
Postat av: Sofia

Säger det igen : SÅ JÄVLA BRA ASSÅ !! Älskar det nu, älskar det imorgon och kommer älska det FÖR ALLTID haha ;) Skriv nästa espisode snabbt !

2010-12-15 @ 18:47:31
Postat av: Laura

Så braa! OMB!

2010-12-15 @ 18:55:23
URL: http://fevrierkid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0