WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 45

- Vafan gör han här? Sa Justin och lät fortfarande sur.
- Han är min kompis! Sa jag och log.
- Aha.. Sa Justin irriterat.
- Varför är du här om du är himla sur, Emmy blir fan ledsen! Sa Ryan.
- DU SKA INTE SÄGA TILL MIG VAD JAG SKA GÖRA OCH INTE! Skrek Justin och blev enu argare. Jag såg hur Justin gick emot Ryan med näven i luften och helt plötsligt låg Ryan på backen.
- JUSTIN VAFAN! Skrek Usher som kom ut bakifrån scenen jag satt på. Alla fans var hysteriska.
- Jag kan inte fatta att du har förstört min första skivsagnering, sa jag och sprang iväg och kände hur tårarna började rinna...





EMELIES PERSPEKTIV:

Vad fan var det med Justin? Han var en idiot.
Jag sprang ut på framsidan och satte mig på trotoaren och grät. Helt plötsligt hör jag viskningar bakom mig, jag vände mig om och fick se en hel drös med fans.
- Eh oj.. Hej, förlåt. Vi.. Undrar bara varför du och Justin bråkar?
- Jodu.. Jag har ingen aning, han har varit såhär sen igår. Han skrek på mig i Hawaii, snyftade jag fram.
- Men.. Vi var Justins fans från början, men vi tycker mer om dig. Jag menar, du har.. Du är ju egentligen precis som oss! Sa en tjej och lös upp.
- Och snygg är du också! Sa en kille och log generat.
- Åh, vad snälla ni är! Men ni får inte lämna Justin sådär bara, jag menar.. Han gör så mycket för sina fans, och jag är ingen som han sa igår.
- VA?! Sa han det.. Vad dålig stil, sa en tjej.
- Vänta.. Jag känner igen dig, vad.. Du bor väl inte i New York? Du heter nånting.. C.. Christians storasyster..?
- Caitlin heter jag! Sa hon och log. Och nej, jag bor inte här, men jag ääääälskar din låt! Sa hon och skrattade.
- Åh tack! Gud.. Ni fans får mig på bättre humör verkligen.
- Jag vet hur Justin kan vara, han var min pojkvän för många år sen.. Han, ja.. Han är lite som han är, sa hon och log.
Jag började bara skratta när hon sa så.
Efter ett tag hade alla gått förutom Caitlin, vi satt och pratade hur mycket som helst! Hon var otroligt snäll.
- Men hörru, här kan vi inte sitta och deppa! Vi åker hem till mig och tar en fika, sa jag och log stort.
- Ja! Gud vad roligt, jag har min bil här borta! Sa hon och pekade. Vi började gå mot hennes bil och inom 10 minuter var vi hos mig.
- Christian är tillsammans med dina bästa kompis Klara va? Hon ska komma till oss nästa vecka, sa Caitlin och log.
- Va ska hon? Vad roligt! Men dom praktiskt taget sitter ihop med varandra, sa jag och skrattade lite.
- Det har du rätt i! Sa hon när vi kom in i min hall. Jag såg att mamma hade lämnat ett lapp att hon var tvungen att jobba sent.
- Typiskt.. Sa jag högt.
- Vadå? Sa Caitlin och kom in i köket. Wow, du bor riktigt fint! Sa hon sedan.
- Hahaha åh tack! Nej men mamma måste jobba sent, och jag hatar att vara ensam hemma på kvällarna.. Sa jag och började plocka fram oboy.
- Men jag kan sova här! Sa Caitlin och log stort.
- Va? Menar du det?!
- Absolut, inte för vi har känt varandra så länge, bara några timmar.. Men det känns som jag känt dig i hela mitt liv! Sa hon och log större.
- Ja jag håller med! Gud var roligt, vad snällt! Sa jag och log.
Vi tog våran oboy och gick upp på mitt rum jag startade min dator och gick in på twitter.
- Kom vi tar en bild och lägger upp på twitter! Sa jag och log.
- Ja! Sa Caitlin och satte på sig ett par solbrillor.
Vi tog en bild som vi sedan la upp och skrev "Chilli´n with my new bestfriend". Inom några minuter så hade redan folk kommenterat och RT:at.
- Vetu vad det tråkiga är? Sa Caitlin helt plötsligt.
- Nej? Sa jag oroligt.
- Jag måste åka hem redan i morgon, min häst du vet.. Sa Caitlin och tittade ner.
- Men jag vet! Jag kan följa med dig! så berättar vi ingeting för Justin! Sa jag och skrattade.
- JA! Gud vad roligt, jag springer och ringer mamma, kommer strax! Sa hon och sprang ner för trappan för att hämta sin telefon.

CAITLINS PERSPEKTIV:

Jag gillade verkligen Emelie, hon var en shysst tjej, så jag förstod verkligen inte varför Justin var så dryg, han har väl haft en dålig dag eller nått.
- Hej mamma, det är Caitlin!
- Nej men hej gumman, du kommer i morgon va?
- Ja absolut det gör jag, men jag tänkte på en sak... Du vet skivsignerigen jag var på! Tjejen där är ju tillsammans med Justin och hon är hur shysst som helst, kan inte hon följa med och bo hos oss nån vecka? Sa jag och höll tummarna.
- Jo absolut! Gud var roligt.. Hon är jätte söt, jag lyssnar på hennes låt nu! Den är bra när man städar.. Sa mamma och skrattade.
- Haha mamma! Jag saknar dig, ses i morgon. Tack, puss.
Jag la på och sprang upp för trappan igen, när jag kom in i rummet satt Emelie i sängen och skrev i en bok.
- Du fick! Mamma lyssnade på din låt nu, haha! Sa jag och skrattade.
- Åh gud var roligt! Sa hon och log stort.
- Vad skriver du? Sa jag och satte mig brevid henne.
- Jag vet inte, massa kludd bara... Sa hon och suddade det.
- Du! Vi går och lägger oss, vi har ett plan och passa i morgon, sa jag och log stort.

JUSTINS PERSPEKTIV/NÄSTA DAG:

Jag var så trött på allting, till och börja med så hade jag bråkat med Jasmine i Hawaii. Vilket gjorde mig otroligt irriterad. Hon kunde verkligen manipulera folk. Sen så vet jag faktiskt inte. Jag ville inte skrika på Emelie och sådär.. Jag ångrade mig nu jätte mycket efteråt. Men det var så konstigt allting, jag kan inte ens beskriva. Jag tittade på klockan och såg att den var 15:00 på dagen, jag kunde lika gärna åka hem till Emmy istället för att sitta på det här hotellet och tråka. Sagt som gjort, efter några minuter var jag vid Emmys hus, det stod ingen bil hemma, men jag gick och knacka på iallafall.. Ingen öppnade? Konstigt..

RYANS PERSPEKTIV:

Jag var fortfarande irriterad på Justin efter han smällt till mig igår, det var ingen fara så. Men speciellt för han förstört Emmys signering. Direkt efter försvann Emmy, och jag åkte hem till Nattis.
- Vad tänker du på? sa Nattis när hon kom in i sovrummet igen.
- Ingenting.. Bara på hur det är med Justin, han är så konstigt, sa jag och tittade på brickan med frukost hon höll i. Klockan var tre, men vi var uppe ganska länge igår.
- Aha.. Men är du arg på honom? Sa Nattis och satte sig på sängen.
- Nej, det är jag inte, men jag har ont under mitt öga för den här jävla blåtiran, sa jag och skrattade.

EMELIES PERPEKTIV:

När vi landade i Atlanta var jag sjukt taggad, det skulle bli så roligt att få komma bort! Och se hur det var här, okej jag har varit här en gång tidigare eftersom Justin bor här, men jag ville ju se hur Caitlin bodde också.
- Gud vad taggad jag är! Sa jag och log stort.
- Gud vad roligt det här ska bli! Vi kan rida sen när vi kommer hem, har du gjort det förut? Sa Caitlin när vi stod och väntade på våra väskor.
- Ja, jag blev tvingad att gå på ridskola i 4 månader, men jag tyckte det var taskigt mot hästarna.. Så jag slutade, fast jag har alltid velat ha häst! Sa jag och log.
- Aha! Gud.. Vad roligt, du är precis som mig nästan! Sa Caitlin och sprang för att hinna fånga sin väska.

När vi kom hem till Caitlin så blev jag förvånad, hon bodde så sjukt fint. Det var dock ingen hemma, så vi slängde bara in väskorna i hallen och sedan gick vi till stallet. Vi sadlade hästarna och bestämde oss för att rida ut i skogen eftersom det var så fint väder. När jag hoppade upp på hästen mindes jag hur mycket jag älskat att rida, vi skrittade iväg till skogen och när vi kom in började Caitlin trava. Jag började trava jag med, men strax där efter kom jag upp i galopp, gud vilken känsla! När vi kom ut på en åker så drog jag löst i tyglarna så hästen stannade, sen hoppade jag av. Helt plötsligt ringde min telefon, jag tog upp telefonen och svarade.
- VART FAN ÄR DU?! JAG ÄR OROLIG.. nej förlåt nu skrek jag igen.. Sa Justin och svor åt sig själv. 
- Jag är och rider, måste lägga på nu! Jag och Caitlin ska ner till stranden med hästarna! Hejdå. 

JUSTINS PERSPEKTIV: 

Och så la hon på.. Vadå Caitlin? Det kan ju inte vara Caitlin beadles? Elller... Vafasen har jag missat.. 


Kommentarer
Postat av: Anna

Gaaaaaletbra!!! :)

2011-01-02 @ 01:27:28
URL: http://annaahsplace.blogg.se/
Postat av: Laura

Asbraa! Mer :D

2011-01-02 @ 01:27:43
URL: http://fevrierkid.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

hahha j

Justin,Justin han är som han är:P men vadå alla sexton åriga pojkar kan väl få PMS ibland ;)

Men det var hur grymt som helst :D

2011-01-02 @ 02:29:28
Postat av: Anonym

Omg mkt drama !!!! I like!!! Haha .as bra älskar när det blir så här lagom mkt drama!

2011-01-02 @ 09:08:55
Postat av: Julia

den blir bra bättre och bättre :D

2011-01-02 @ 09:30:39
URL: http://juliavirta.webblogg.se/
Postat av: Julia

jättebra meer

2011-01-02 @ 09:49:08
Postat av: Anonym

Guud va bra!!!

Meeer!

2011-01-02 @ 11:00:49
Postat av: Anonym

Ohshit! Bäst!! Asså jag läser massor av noveller men din är en av dem bäst-à absolut!! Totally in Loved. Jag tycker att hon ska va lite arg på Justin och inte prata me han så mycket när hon är me Caitlin. Han gjorde ju fel lixom, han ska fä sota för de tycker jag :D

2011-01-02 @ 11:09:31
Postat av: Anonym

FREAKIN AWESOME !! MEEEEEEEEEEEEER !!

2011-01-02 @ 11:16:59
Postat av: Anonym

grymt bra!! meeraa!! :D

2011-01-02 @ 11:44:32
Postat av: frida

vill ha meer nu!! asbra!:)<3

2011-01-02 @ 11:47:52
Postat av: elle

HAHA, älskar slutet ! MER MER MER MER !!

2011-01-02 @ 12:43:17
Postat av: Anonym

Meeeeeeer!!!!!!!!!! Nuuuuuuuuuuuu!!!!!!

2011-01-02 @ 12:52:02
Postat av: Anna

mer :D

2011-01-02 @ 13:26:26
URL: http://theannalife.blogg.se/
Postat av: RANDOMSTORYS

grymt bra , läser denna dagligen :D



länkbyta ? :)

2011-01-02 @ 14:04:58
URL: http://randomstorys.blogg.se/
Postat av: klaudia

merrrr !!

2011-01-02 @ 15:01:25
Postat av: angelika

as bra.. mer:D

2011-01-02 @ 15:37:09
URL: http://tjockisankan.blogg.se/
Postat av: therese

Sv: du är asbra, MEER!

2011-01-02 @ 16:10:30
URL: http://thessiess.blogg.se/
Postat av: Sandra

sjukt duktig man kan va på att skriva ! jag har följt hela berättelsen och det blir bara mer och mer spännande skriv en bok jag skulle köpt den då =) fortsätt så !! =) <3

2011-01-02 @ 16:36:26
URL: http://unhderbarastesassi.blogg.se/
Postat av: cajsa

G4L31 BR4 ! <3

2011-01-02 @ 19:07:35
URL: http://snicks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0