WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 49

Efter badandet så tände vi en brasa och satte oss runt den, Justin spelade gitarr medans vi alla sjöng med. Äntligen var allt som vanligt igen..





CAITLINS PERSPEKTIV:

När vi suttit en stund på stranden så hade det redan blivit ganska mörkt.
- Hur mycket är klockan? Frågade Christian och log mot mig.
- Eh.. Den är halv ett! Sa jag och tittade på min klocka.
- Oj redan! Ska vi ta ett nattdopp? Sa Klara och log.
- JA, gud var roligt! Sa Emmy och reste sig upp för att springa ut i vattnet.

EMELIES PERSPEKTIV:

Hela kvällen hade varit underbar, Justin var gladare än någonsin och jag med. Tiden har gått ganska fort ändå, vi har varit tillsammans i exakt två månader, 10 dagar och några timmar. Ja, jag vet. Jag är exakt. Men det känns inte som så lång tid, men jag är glad över att jag har honom. Och jag är glad över att han kom hit också.

När jag kom ut i det fortfarande varma vattnet så var det så härligt allting. Jag var här, med mina bästavänner och killen i mitt liv. Det här har varit min bästa sommar någonsin, men om ungefär en månad så började skolan. Men av det som var kvar av sommaren skulle jag njuta, som jag gjort hela sommaren egentligen.
- Nämen, vad är det här för snygging! Sa Justin och la händerna runt mig.
- Jag vet inte.. Men vem är den här snygga mannen? Sa jag och log.
- Jag tror bestämt jag heter Justin! Dudå madam?
- Emelie, men min pojkvän brukar kalla mig Emmy, sa jag och log större.
- Ojdå.. Har du pojkvän? Så förfärligt, fast det skulle vara konstigt ifall du inte hade det.. En så vacker dam som du!
- Shhh.. Var tyst så inte min pojkvän ser, men jag tänker kyssa dig nu! Sa jag och kysste honom.
- Ojojoj.. Din pojkvän har tur! Sa Justin och tittade in i mina ögon.
- Vilken tur att det är du då! Sa jag och började skvätta vatten på honom.
- Hahah ja vilken tur! Sa Justin och skvätte tillbaka.
Jag tittade bort en bit ut i vattnet och såg Caitlin simmade runt där, samma med Christian och Klara.
- Vad håller dom på med? Sa Justin och ställde sig brevid mig.
- Jag har ingen aning! Kom, sa jag och började gå bort dit. Eftersom det var ganska långgrunt.
- Vad gör ni? Sa jag när jag kom fram.
- Vi letar snäckor! Sa Caitlin och log stort.
- Vilket liv ni har! Sa Justin och skrattade åt sin dåligt kommentar.
- Ja faktikst! Sa Christian och log stort.
När vi badat en stund gick vi upp igen. Brasan hade nästan slocknat, så vi la i mer ved och sen satte vi oss runt den.
- Får jag spela en egen låt som jag gjorde i 6:an tror jag..? Sa jag och tittade på Justin.
- Absolut! Sa alla tre samtidigt.
- Hahahaha! Skrattade jag fram.
- Men du sjunger så fint! Spela och sjung nu, sa Caitlin och log.
Jag tog gitarren och börja spela.
"Everytime, when I fall asleep Im thinking of you. You were in mylife not for so long, but you gave you're life for me.. And I always love you. You´ll know that. Lalala..."
Jag hade skrivit låten några år efter pappa dog, det var inte den bästa låten. Men jag hade lärt mig en egen melodi till den osv. När jag var klar satt alla med tårar i ögonen. 
- Omgash! Vad fint... Du är ju jätte duktigt på gitarr, sa Caitlin med stora ögon.
- Nja.. Tack, sa jag och log.
- Du borde spela in den där låten sen! Sa Justin med häpna ögon.
- Neeej. Hahahha den skrev jag när jag var 13, 14 år gammal. Det var bara en hedring till pappa..
- Just därför borde den spelas in! Det blir grymt. Jag vet, du tycker låten är lite "privat" så var det först med min låt Down to Earth, men Usher tvingande mig nästan och spela in den, och nu är det fansens favorit låt, dessutom älskar jag att uppträda med den! Sa Justin och log.
- Ja.. Men iallafall! Sa jag eftersom jag inte på kom något annat att säga.
Efter en stunds "tjaffsande" av inspelning till låten gick jag med på att Justin skulle ringa och snacka med Usher i morgon. Men just nu bestämde vi oss för att sova. Vi la ut alla sovsäckar runt brasan och sedan kröp vi ner.
- Gud så skönt.. Kolla stjärnorna! Gud vad fint.. Sa jag och log mot Justin.
- Precis som du! Sa han och kysste mig. Sedan flätade han in sin hand i min och log stort.
- Godnatt allihopa! Sa jag och blundade, jag somnade nästan direkt..

Alltså ni läsare är helt underbara! Ni är så himla.. GRYMMA! Det är ni som får mig att vilja skriva. Jag kan inte ens förklara hur grymma ni är! LOVE TO YOU ALL.
kommentera.


Kommentarer
Postat av: <3

Mera mera! Obesessed:p

2011-01-04 @ 13:22:59
Postat av: fanny

neej, de e du som e grym!! love to you too!!! skriv mer mer mer!! <3<3

2011-01-04 @ 13:30:05
URL: http://sombodytolove.blogg.se/
Postat av: Felicia:p

meeer AS BRA!:d

2011-01-04 @ 13:36:31
Postat av: Anonym

Du är ju fan grym merr merrrrrrrrrr!

Jag kan inte sluta läsa xD

2011-01-04 @ 13:38:27
Postat av: Anonym

Meer! Så sjukt bra :D

2011-01-04 @ 13:44:33
Postat av: Johanna

Naw, va snäll du är men du är grymmare:D Det är ju du som får oss att skriva så fina kommentarer till dig för din novell,och för att du tar så mycket tid ur ditt liv med att skriva så många kapitel per dag:D Tack för det<3

2011-01-04 @ 13:44:49
Postat av: Anonym

såå himla bra :D

2011-01-04 @ 14:41:33
Postat av: cajsa

MER! den är skit bra! jag gillar den skit mycket,

nej vänta.. ÄLSKAR <3

2011-01-04 @ 14:49:40
URL: http://snicks.blogg.se/
Postat av: Michelle

du är grym på att skriva och vill ha mer måste vi skriva GRYMMA kommentarer ;)§



2011-01-04 @ 14:55:05
URL: http://michelleveronasjoo.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är gryymm!!!

komigen meraaa

2011-01-04 @ 14:56:54
Postat av: therese

FAN VAD GRYMT!! du är så himla duktig! MER :D

2011-01-04 @ 15:04:28
URL: http://thessiess.blogg.se/
Postat av: Julia - Novell blogg

Du får aldrig sluta skriva aldrig aldrig aldrig aldrig!

slutar du skriva så går världen under looooooovar!

Så fortsätt på din grymma novell because we all love it! <3

2011-01-04 @ 15:08:09
URL: http://justiindrewb.blogg.se/
Postat av: #1 Belieber

HAHA fett kul i slutet,

LOVE YOU ALL

kommentera

haha :)

2011-01-04 @ 15:50:14
Postat av: Elin

Asså jag ÄLSKAR den här novellen! :D

2011-01-04 @ 15:57:19
URL: http://dreamstorys.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså du är heeelt amazing girl;)

2011-01-04 @ 16:09:08
Postat av: Alva

Åhhh, jag e heeelt beroende, så gryyym historia!!! :))))

2011-01-04 @ 16:10:43
Postat av: Anonym

Du är så otroliggt duktig ! tkr verkligen att du ska bli författare! :DDD

2011-01-04 @ 16:50:12
Postat av: ines

denna novell... den för mycket.

du har typ gjort så jag älskar denna blogg mer en min katt!

hahaha nej, men DU ÄGER! MEEEEEEEEER-

kan inte sluta läsaaaaaaaaa!!

förlåt för att du har så många sidvisningar,, för jag går seriöst in på sidan 10 gånger i sekunden.. hihi

MEEER!

2011-01-04 @ 17:06:16
Postat av: Julia

And love to you too! :D <33 älskar novellen!! :D

2011-01-04 @ 17:43:19
Postat av: Anonym

Meeeer kan du lägga upp en till idag!!!?????

2011-01-04 @ 17:58:17
Postat av: Anonym

Awesome!! mera!! :D

2011-01-04 @ 17:58:58
Postat av: Anonym

Det är jättebra!

2011-01-04 @ 20:04:59
Postat av: Anonym

grymt episode, men vi vill ha mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer!!!

jag tror nt att nån kan sluta läsa

den är ju grym

du borde verkligen skriva en bok

love to you all



kom igen alla som läser, skriv fler kommentarer,

jag vet hur de e att ha en blogg som massa läser men ingen kommenterar så kommentera nu för faaan!!!! <3<3

2011-01-04 @ 20:39:55
URL: http://faabfive.blogg.se/
Postat av: Sandra

Asso omg skriv mer!!!!!!! Lööööööve it <3 <3 <3 <3

2011-01-04 @ 21:05:22
URL: http://underbarastesassi.blogg.se/
Postat av: Anonym

snälla de är 24 kommentarer snälla snäälllaaa skriv fler idag!!!!!

2011-01-04 @ 21:24:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0