WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 55

- Jorå, halvnära.. Sa jag och log lite tillbaka.




JUSTINS PERSPEKTIV/DAGEN EFTER:

När vi äntligen packat klart alla våra saker så skulle vi säga hejdå till Cx2 och Klara. Vi sprang in i huset igen efter att ha lagt alla väskor i bilen.
- Hejdå! Sa Emmy och kramade hårt om Caitlin, de började gråta båda två. De stod en lång stund och höll om varandra.
- Jag kommer sakna dig Emmy, vi får höras så snart som möjligt.. Viskade Caitlin tyst. Jag såg bara att Emmy nickade på huvudet, hon grät för mycket för att prata. När hon och Caitlin kramats klart, kramade hon Klara och Christian.
- Jag ringer er när vi kommer fram, jag lovar. Älskar er alla! Sa Emmy till dom med en hes röst.
- Jag älskar er också, vi hörs! Sa jag och tog Emmys hand sedan gick vi ut från dörren.
När vi åkte iväg i bilen så satt Emmy och grät. Det skulle ta ungefär två timmar för oss att åka till pappa från Caitlin.

Efter en timmes körning så var Emmy ganska glad, vi satt och prata och planerade hur det skulle gå med tunerna och sådär.
- Du Justin? Kan inte vi stanna där nere vid stranden? Sa hon och pekade.
- Jovisst, jag kör av här borta, sa jag och började konsentrera mig på viloplatsen jag kunde köra av på.
När jag stannat bilen klev vi ur och båda drog in ett stort andetag av den friska luften.
- Gud vad underbart, sa Emmy och log stort mot mig.
- Ja.. sa jag och himlade med ögonen.

EMELIES PERSPEKTIV:

När vi stått en stund vi bilen började vi gå ner mot vattnet för att gå längst det i den varma kvällsolen. Jag tog av mig mina sandaler och Justin tog av sig sina skor sen gick vi hand i hand längst vattnet och prata.
- Jag kan inte förstå att jag är förlovad med dig.. Det känns overkligt, sa jag och tittade ut mot havet.
- Jag vet, det är ingen annan som vet. Jo Caitlin och dom, men inte mina föräldrar och inte din mamma, sa han och tittade hemlighetsfullt på mig.
- Nej, jag vet! Sa jag och log lite.
- Det ska bli roligt när du får träffa Jx2! Dom kommer älska dig, sa Justin och log.
- Varför säger du inte bara Jazon och Jazmyn? haha, sa jag och skrattade lite.
- För det är jobbigt att säga.... Sa Justin och blinkade med ena ögat.
- Du är knäpp! Sa jag och skrattade men avbröts ganska snabbt av att min telefon ringde. Jag sprang iväg en bit och svarade, det var mamma.
- Hej mamma!
- Hej gumman! Jag har bra nyheter..
- Okej berätta!
- Vi ska flytta, Scooter ringde mig och tyckte att vi skulle flytta till Atlana, har hittat en fin takvåning, du har ju pengar gumman!
- Va!? SKÄMTAR DU? Då bor jag nära Justin, Caitlin och Christian.. ÅH! Mamma, tack.
- Nej tacka dig själv för du blev känd så fort! Hahahah, måste kila nu, hörs senare! Puss.
- Puss.
När jag la på så lådsades jag börja gråta bara för att överraska Justin extra mycket. Jag föll ner i sanden och "grät".
-EMMY?! Älskling var har hänt? Skrek han och kom emot mig och satte sig bakom mig och tog sig i min famn.
- Jag... Jag ska flytta! Snyftade jag fram och försökte att inte skratta.
- VA?! Vart, när.. Nej, sa han och började nästan gråta han med.
- Till....
- Till vad?! Skrek han nästan fram, jag hörde att han nästan grät.
- TILL ATLANTA!!!! Skrek jag och sken upp.
- VA?! Sa Justin förvånat, sen började han le.
- GÖR ALDRIG SÅDÄR MER! NU SKA DU FÅ! Skrek han och sprang efter mig. Dum som jag är snubblade jag i sanden och Justin kom efter mig och bar upp mig och började gå ner mot vattnet.
- Nej Justin! Vi ska till din pappa! Jag vill vara fin då! Släpp ner mig, skrek jag och försökte sprattla mig loss.
- Det skulle du tänkt på tidigare! Sa Justin och skrattade.
När vi kom ner i vattnet släppte han ner mig så jag blev helt blöt, men smart som jag är så när jag kom under ytan drog jag i hans ben så han också föll i.
- Vafan Emmy! Skrek han och skrattade.
- Så.. Sa jag och log malligt.
- Jag är förlovad med världens bästa, och nu ska hon flytta till min stad! Det här äger! Sa Justin som fortfarande satt i vattnet. Jag däremot stod upp.
- Kom nu, din pappa undrar nog vart vi är! Sa jag och drog upp honom ur vattnet.

När vi äntligen kom fram så hade jag iallafall hunnit byta av bak i bilen, fast mitt hår var fortfarande fuktigt.
- Nu är vi hos min pappa, kom nu! Sa Justin och öppnade min bildörr.
- Jaja, men får man inte vara nervös? Sa jag och skrattade lite.
- Ingen fara, han älskar dig redan säger han! Sa Justin och smålog. Jag nickade och sedan tog jag hans hand och började gå mot dörren. Vi knackade och klev in. Helt plötsligt kom det en man gående mot oss.
- Hej pappa! sa Justin och släppte min hand och kramade om Jermery.
- Hej min son! Shit, du blir större och större för varje gång! Sa Jermery och skrattade. De stod och kramade ett tag och sen släppte det varandra och båda deras blickar vändes mot mig.
- Du måste vara Emelie! Sa Jermery och log mot mig.
- Ja precis! Det är jag, sa jag och log nervöst.
- Du är snyggare än vad Justin berättat, antar att han var lite blyg över att ha träffat en så snygg tjej! Sa Jermery och puttade Justin i sidan som stod där generad.
- Haha tack! Sa jag och skrattade med Jermery åt Justin som stod helt tomatröd i ansiktet.
- Pappa, innan vi går in till dom andra, kan vi berätta en sak för dig då? Sa Justin helt plötsligt.
- Ja, det låter allvarligt.. Kom så går vi ut på balkongen här! Sa Jermery och ledde oss ut på en balkong...


Tycker att ni är riktigt snåla med kommentarerna :(

Kommentarer
Postat av: Anonym

spännande! meeer! :DD du är proffsig !

2011-01-07 @ 19:32:29
Postat av: Anonym

uhhhhh... Meeeeeeeeeeeraaaaa!!!!!

2011-01-07 @ 20:08:07
Postat av: Anonym

Nej!!!!!!! JAG MÅSTE HA MER !!!!! Hhah

2011-01-07 @ 20:08:23
Postat av: V

As bra!!!

2011-01-07 @ 20:17:35
Postat av: Anonym

MERA NUUUU!!!

2011-01-07 @ 20:20:28
Postat av: Angie

:) den var bra....

2011-01-07 @ 20:40:18
Postat av: Linnea

meeeeeeer! :)))

2011-01-07 @ 20:51:33
URL: http://linneahard.blogg.se/
Postat av: ines

MEER. hahaha, sötaaaaaaaaa! haha, gulliga justin!

2011-01-07 @ 21:08:59
Postat av: Karin

Gaaaah va bra!! :))

Du är SKITDUKTIG!

2011-01-07 @ 21:21:15
URL: http://kaaaarinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Awesome! mera idag, snälla! :D

2011-01-07 @ 21:38:09
URL: http://belieberworld.webblogg.se/
Postat av: Astrid

mera :D

2011-01-07 @ 22:12:38
URL: http://astridmagnusssson.blogg.se/
Postat av: Johanna/Moonlight

Naw, va kuligt kapitel :d Svingrymt :D hahha, längtar tills nästa!

2011-01-07 @ 22:43:29
Postat av: sandra

Älskar verkligen din blogg fortsätt att skriva ;-) <3 <3 <3 <3

2011-01-07 @ 22:56:10
URL: http://sandrasalsheden.blogg.se/
Postat av: Laura

Mer :D

2011-01-07 @ 23:13:17
URL: http://biebersmile.blogg.se/
Postat av: Emmy

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-01-08 @ 11:39:44
URL: http://Emmyzdagbok.blogg.see
Postat av: Anna bieber. <3

sorry att jah inte skriver ibland men jag läser typ 50 stycken men din är helt klart bäst. ;o

Jag har alltid uppe din berättelse på min iphone så varje gång jag är inne på safari på min iphone går jag in och kollar om du har slrivit mer. ;)

Mer, meeeeeejla! :D <3

2011-01-08 @ 11:41:10
Postat av: Anonym

mer mer mer !!!! du är så otroligt grym på att skriva,, ta åt dig jag menar det

2011-01-08 @ 16:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0