WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 76

- Jag älskar dig, med hela mitt hjärta, viskade jag tyst i hans öra.



EMELIES PERSPEKTIV:

Han tittade på mig en stund, rakt in i mina ögon. Sedan log han sitt underbara leende. Jag kysste honom ömt, sedan tittade jag på honom igen.

- Jag älskar dig, om en vecka gifter vi oss, sa han och log.
- Jag vet, då blir jag äntligen Emelie Bieber, gud alltså, min dröm går äntligen i uppfyllelse.
- Så inga andra har gjort det? Sa han och blinkade med ögat.
- Jo, men sjungandet, med barnet och dig, men nu blir jag din på riktigt.
- Bara på papper, du har alltid varit min. Älskade du, sa han och samtidigt som han ögon glittrade.

Helt plötsligt ringde Justins telefon och han for upp samtidigt som jag satt på honom med benen på varsin sida, han sträckte sig över telefonen och sedan svarade han.

- Hallå det är Justin?
- Åh vad roligt! Äntligen, så allt är klart?
- Tack så mycket, vi kommer över sen. Hejdå! Sa han och la på.

Jag tittade förundrat på honom när han la telefonen på bordet igen, han log stort hela tiden och jag kände hur värmen från hans leende spred sig över hela rummet.

- Men säg då! Sa jag förväntansfullt.
- Nej....
- JO! SÄG! Sa jag och klev av honom.
- Jag tänker inte prata med dig mer om du inte säger, sa jag och försökte se arg och seriös ut, men hans leende gjorde det omöjligt.
- Okej då, jag vill ju inte att du ska sluta prata med mig.. Din klänning är klar, kändisar som ska uppträda är klara, bord och blommor, ljus och prästen är klara. Nu kan vi bara slappna av.. Sa han och log ett avslappnad leende.
- På riktigt?
- Ja på riktigt!
- ÅH ÄLSKADE! VI SKA GIFTA OSS! DET ÄR PÅ RIKTIGT NU!
- Ja, det har det alltid varit, sa han och blinkade med ögat.

JUSTINS PERSPEKTIV/DAGEN EFTER:

Jag vaknade upp av att Emmy gick runt och undrade vad hon skulle ha på sig, hon släpade fötterna efter sig och var otroligt stressad.

- Älskling, vad gör du?
- Jag måste ha något och ha på mig.. Din p.. Nej, det är inget, jag måste ha något och ha på mig bara..
- Varför.. Det händer ingenting speciellt idag, vi har en vecka framför oss av lugn, sa jag och sträckte på mig.
- Mm...
- Förresten vadå min p..?
- Nej, ingeting sov du. Eller nej, gå och duscha, sätt på dig nått fint.

Jag sa inte emot utan gjorde som hon sa, jag märkte att hon hade planerat nånting, för Emmy är som en öppen bok. Men jag kunde inte sätta fingret på vad det var. Jag tog fram ett par svara jeans, gråa supra och sen en enkel vit t-shirt. Sedan gick jag in till badrummet och hoppade in i duschen.

EMELIES PERSPEKTIV:

Jag var otroligt nervös för att Jermery skulle komma, jag hade ingen aning om varför, eftersom vi hade träffats hundra gånger förut. Men med tanke på att han inte har sett mig gravid i verkligheten förut, det kankse var det som skrämde mig, eller att Justin inte visste.
Jag rotade igenom min såkallade garderob som jag hade på hotellrummet och till sist hittade jag en sommrig klänning som jag kunde ha, vi var trots allt i Italien nu satt det passade ganska bra.

- Är du klar snart babe? Ropade jag när jag försökte få på mig klänningen.
- Ja nu! Sa han tillbaka och kom ut från badrummet.
- Hjälp mig och knäpp klänningen där bak, jag är för tjock, sa jag och flinade mot honom. Han bara skakade på huvudet och gjorde som jag sa.

När vi var helt klara med att äta frukost osv, så gick vi ner i lobbyn, Justin gick efter mig och undrade vart vi skulle.

- Kom, vi ska åka. Jag kör, sa Emmy och log.
- Jag kommer.. Sa han fundersamt med ett leende på läpparna.

Vi hoppade in i bilen och började åka mot Italiens flygplats, jag har ganska bra lokalsinne så jag visste exakt vilken väg vi skulle, när vi äntligen kom fram så tittade Justin ännu mer fundersamt på mig, men han sa ingenting utan han följde bara efter mig in i den stora flygplatsen.
Vi gick en bit och sedan såg jag Jermery stå och vinka tillsammans med Jason och Jazmyn, när Jazmyn fick syn på mig och Justin kom hon springades. Det roliga var att Justin hade inte sett dom eftersom han hela tiden gick med mobilen under näsan och tittade på twitter, helt plötsligt kom och fram och hoppade på oss.

- HEJ EMMY OCH JUSTIN! Skrek hon och drog i oss, Justin tittade med stora ögon på henne innan han riktigt fattade att hon var där på riktigt, sedan bar han upp henne och kramade om henne hårt.
- Vad tjock Emmy har blivit, sa Jazmyn och fnittradet till. Justin skrattade också. Helt plötsligt kom någon fram och kramade mig.
- ÅH! Jag ska bli Farfar! Gud vad stor du blivit Emmy, sa Jermery när han kramade om mig.
- Jag vet, lillen bara växer och växer.. sa jag stolt och klappade mig om magen.

När vi alla stått och småpratat en stund och när vi äntligen satt i bilen så log Justin stort mot mig. Han såg så himla glad ut, det här var precis vad han behövde.
- Tack älskling! Sa han och log samtidigt som han tittade bak på Jazmyn och Jason.
Kommentera ifall ni vill ha mer! :)

Kommentarer
Postat av: REBECCA - i will never say never

klart vi vill ha mer :D

2011-05-01 @ 19:54:16
URL: http://rebeccasvenssonn.blogg.se/
Postat av: Sandra&Matilda

Meeeeeeer :D:D:D:D:D

2011-05-01 @ 21:33:52
URL: http://astoryaboutjb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahha nawwwww va gulligt, men du ska väl skriva en till NY novell igen efter den här? :)

2011-05-01 @ 22:27:56
Postat av: Anonym

du skriver grymt bra :) älskar verkligen din novell

2011-05-01 @ 22:52:23
Postat av: J

Helt awesome! det är så bra att du är igång igen :D

2011-05-02 @ 07:03:41
Postat av: matilda

MEEEER! :D

2011-05-02 @ 15:17:33
URL: http://maatiildas.devote.se
Postat av: elin

har längtat tills du ska börja skriva igen :D



MEEEEEEEEEEEEEEEER :D

2011-05-02 @ 20:41:29
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: meerra

guud! sååå bra! vill ha mer! hade precis typ glömt bort din blogg efter den långa bloggpausen men kom på idag att du kanske hade börjat igen och de hade du och guud du gjorde typ min dag! fortsätt mera mera mera! du e gryyym!

2011-05-02 @ 23:00:10
URL: http://fanniefrisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0