WHEN YOU SMILE I SMILE - EPISODE 77

- Tack älskling! Sa han och log samtidigt som han tittade bak på Jazmyn och Jason.



EMELIES PERSPEKTIV:

Dagarna gick otroligt fort, i morgon skulle vi gifta oss. Jag var sjukt nervös men försökte inte visa det, utan jag satt hela tiden och skrev på mitt löfte som vi ska ge varandra. Vi har bestämt att vi ska skriva egna istället för att läsa dom tradionella.

- Vad gör du där inne egentligen älskling? Jag måste kissa! Halv skek Justin helt plötsligt samtidigt som han bankade på toalett dörren.
- Jag skriver, jag måste ha lugn och ro! Du får inte veta vad jag skriver!
- Är du inte klar med löftet ännu?
- Nej, sluta få det så uppenbart att jag borde vara det, sa jag irriterat och slet upp dörren, jag gick hårt in i honom utan att bry mig, sedan fortsatte jag ut på balkongen och satte mig i solen.

JUSTINS PERSPEKTIV:

Jag röck till när Emmy slet upp dörren, hon marserade ut och slog hårt axeln in i mitt bröst. Jag hann inte säga nånting innan hon stormade vidare ut på balkongen. Jag gick in på toan och stängde dörren.
Jag var tvungen att kissa innan jag gick ut till henne, för har hållt mig hela dagen. Jag får gå på äggskal nu för tiden för Emmy blir irriterad över allt, jag önskar bara att bebisen kunde ploppa ut snart. Men det var två månader kvar..

När jag var klar på toaletten så gick jag ut på balkongen, när jag kom ut så såg jag Emmy sitta med huvudet mellan knäna och snyfta. Jag gick fram och satte mig brevid henne i soffan och höll om henne.

- Älskade du.. Viskade jag tyst samtidigt som jag vaggade henne fram och tillbaka.
- Jag vill bara att talet ska bli det bästa, någonsin, men jag kan inte beskriva i ord hur mycket jag älskar dig, det kommer inte gå.. Snyftade hon fram.
- Det behöver inte vara långt, du behöver inte få ner allt. Jag vet att du älskar mig, det behöver inte vara något speciellt vännen, sa jag och kysste hennes panna.
- Menar du det? sa hon försiktigt och tittade upp på mig.
- Ja, jag menar det.
- Tack, sa hon och kysste mig.
- Nu ringer jag pappa så åker vi och äter på någon bra resturang, sen ikväll kommer Caitlin, Christian, Ryan, Nattis och Klara.
- Ja juste, ring så går jag in och tar bort min macara under ögonen.

Hon sprang in och jag tog upp telefonen och ringde pappa, det visade sig att han var nere på stan och tittade lite så vi skulle mötas om dryg en halvtimma vid hamnen.
Jag gick in och började göra mig i ordning också, jag tog på mig ett par jeans och en skjorta, sedan vita supra.

- Vad ska du ha på dig babe? Sa jag när jag stod och fixa mitt hår.
- En klänning, det enda jag kan ha ny för tiden, sa emmy och skrattade lite.
- Du är fin iallafall babe, sa jag samtidigt som jag sträckte mig efter waxburken.
- Tack babe, vet du när Caitlin och dom kommer?
- Nej, eller runt halv nio tror jag, där omkring iallafall.

När vi var klara så gick vi ner i lobbyn och sedan ut i den varma sommarkvällen, vi började gå mot Italiens hamn samtidigt som vi pratade om bröllopet. Det var ju i morgon.. Vi skulle inte ha någon möhippa någon utav oss, man har ju möhippa för att fira sin sista kväll fri, ungefär. Men vi ville inget annat än att vara med varandra så vi såg ingen nytta i att ha en över huvudtaget.

- Tja mina favoriter! Sa pappa när vi kom fram.
- Hej! Sa Emmy och log.
- Vart ska vi äta? Sa jag och tittade mig omkring.
- Jag har hittat en barnvänlig resturang här borta i närheten, med tanke på Jason och Jazmyn.
- Ja okej då går vi dit då, sa jag och log.

När vi kom fram så satte vi oss utanför eftersom det var så fint när solen låg över vattnet, vi beställde varsin spagetti carbonara och en varsin dricka till det. Jazmyn och Jason fick pannkakor såklart.

- Så, i morgon blir du en av oss! Sa pappa och puttade till Emmy lätt i armen.
- Ja, det blir jag! Äntligen, sa Emmy och log.

Vi fortsatte småprata tills maten kom ut, under måltiden sa ingen nånting, vi bara satt tysta och kasta i oss maten. Alla var nog hungrigare än vad vi känt.
När vi var klara så var klockan runt 9, jag fick ett sms av Caitlin som sa att dom var vid hamnen.

- Caitlin och dom är någonstans vid hamnen! Och dom vet inte att vi också är det, sa jag och blinkade med ena ögat mot Emmy.
- Nu ska inte jag störa ungdomarna mer, Jason och Jazmyn måste tillbaka till hotellet och sova eftersom det är en stor dag i morgon, hejdå! Sa pappa och kramade om oss båda.

När han gått så kollade Emmy sig runt omkring.

- Sa dom vart vid hamnen dom var?
- Nej, kom vi går runt, den är ju inte så lång, sa jag och tog hennes hand.

Vi gick och småprata då vi fick syn på 5 stycken personer som gick med varsina resväskor. Vi satte oss på en bänk och höll en tidning framför oss.

- Jag kommer inte kunna hålla mig för skratt, sa Emmy och fnittrade bakom tidningen.
- Jo, ssshh, sa jag och skrattade lite sedan blev jag tyst.

Vi satt bakom tidningen en stund sedan hörde vi deras röster passera.
" kolla dom där två som sitter bakom tidningen, vad knäppt, " hörde vi Christian viska.

- Det kankse det är! Sa både jag och Emmy och hoppade fram.
- NEJ.. ÅH! HEJ! Skrek dom och hoppade på oss.
- SHIT VAD STOR DU BLIVIT EMMY, Sa Caitlin och tittade på Emmys mage.
- Jag vet det är helt sjukt! Sa Emmy stolt.

Vi stod och kramade om varandra ett tag sedan började vi gå mot hotellet.
- I morgon blir du en bieber, sa Christian och blinkade mot Emmy.

Kommentera!
btw, det kommer bli lite blandade bilder på "bröllopsbilderna" det var jätte svårt att hitta samma och sådanna som passade till storyn. men jag hoppas det blir bra iallafall!

Kommentarer
Postat av: Anonym

älskar denna novell :) du skriver bäst :P

2011-05-03 @ 18:51:18
Postat av: elin

galet bra (; <3

2011-05-04 @ 18:21:48
URL: http://elinohrn.devote.se
Postat av: Sara

Du är bara bäst på att skriva

2011-05-04 @ 18:44:55
URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/
Postat av: Sandra&Matilda

Meer.. As bra :D

2011-05-04 @ 21:37:44
URL: http://astoryaboutjb.blogg.se/
Postat av: Sandra&Matilda

Meer.. As bra :D

2011-05-04 @ 21:38:11
URL: http://astoryaboutjb.blogg.se/
Postat av: E :)

så jävla braaaaa!!!!

2011-05-05 @ 12:26:28
URL: http://bbieberlovestory.blogg.se/
Postat av: Anonym

OTROLIGT BRA!! Har väntat jätte länge på att du ska skriva!! :)

Mer tack! :) <3

2011-05-06 @ 11:44:05
Postat av: nesrin

ny del snart? :)

2011-05-08 @ 14:12:01
URL: http://jjustnisso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0